نجفی‌توانا در نشست حقوقی بررسی"نسل‌کشی در غزه":

حمله نظامی به غزه با اصول دفاعی تطابق ندارد/ مدیریت جنگ غزه بیمارگونه است

رئیس اتحادیه کانون وکلای مرکز گفت: حمله نظامی علیه مردم غزه به هیچ وجه با اصول دفاعی تطابق ندارد و هدف آن تخریب نیروهای انسانی مردم غزه است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، علی نجفی توانا با حضور در نشست حقوقی بررسی نسل‌کشی در غزه که عصر امروز 14 مرداد در سازمان بسیج حقوقدانان برگزار شد، اظهار داشت: آنچه مسلم است اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم مظلوم و در محاصره غزه منبعث از یک اراده سازمان یافته و مورد حمایت برخی از صاحبان قدرت در دنیاست که هدفمندی تضعیف ارزش‌ها و نیروهای انسانی و موجودیت یک ملت را جستجو می‌کنند.
 
وی ادامه داد: در هیچ یک از جنگ‌های تاریخ بشر حتی جنگ‌هایی که با هدف نسل‌کشی انجام می‌شد، این جنایات به این صورت محقق نمی‌شد و معمولا زنان، کودکان و افراد غیرنظامی از حمله، قتل و غارت در امان بودند و یا حداکثر به اسارت برده می‌شدند.  
 
رئیس اتحادیه کانون وکلای مرکز تصریح کرد: بنده به عنوان کسی که در زمینه علوم جنایی مطالعات اندکی دارم به نظرم می‌رسد که مدیریت این جنگ یک مدیریت بیمارگونه ناشی از اختلال روان و شخصیت حاکم بر این حوادث است چرا که وقتی می‌دانیم که اقدامی باعث قتل عام افراد می‌شود این جنایت است که این اقدامات انجام شود.  
 
وی افزود: حمله نظامی علیه مردم غزه به هیچ وجه با اصول دفاعی تطابق ندارد و هدف آن تخریب نیروهای انسانی مردم غزه است. 

نجفی توانا اظهار داشت: دفاع زمانی موجه است که خطری وجود داشته باشد و این درحالی است که با سازوکارها و لوازم امروزی این توان برای اسرائیل فراهم شده که چه نقاطی را مورد هدف قرار دهند.  
 
وی ادامه داد: "سیبل" مشخص رژیم غاصب صهیونیستی کودکان و زنان بی‌گناه هستند که مورد هدف قرار می‌گیرند که این امر نشانه‌ای است بر تعمد این سیستم بر نسل‌کشی که نقض حقوق بشردوستانه است. 

رئیس اتحادیه کانون وکلای مرکز در پایان خاطرنشان کرد: جدای از انگیزه‌های سیاسی جنایات رژیم غاصب صهیونیستی این اقدام یعنی مورد هدف قراردادن کودکان و زنان به هیچ رو قابل توجیه نیست و ننگ آنها را به همراه خواهد داشت و پس از مدتی این رژیم مورد محکومیت افرادی قرار می‌گیرد که از این اقدام دفاع و یا سکوت کرده‌اند. 

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار