مشهد/

بیستم مرداد، آخرین مهلت ارسال مقاله به همایش جاده ولایت

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ، آخرین مهلت ارسال مقاله را به همایش جاده ولایت ، بیستم مرداد 93 اعلام کرد.

رجبعلی لباف خانیکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ؛ با بیان این که هنرمندان می توانند نتیجه مطالعه ، تحقیق و طرح های موضوعی خود را مرتبط با محورهای همایش جاده ولایت تا 20 مرداد 93 به دبیرخانه این همایش بفرستند ؛ افزود : پژوهشگران می توانند آثار خود را به نشانی jadeyevelayat@razavi- chto.ir ارسال کنند.

به گفته وی درج مشخصات کامل فردی و پستی صاحب اثر الزامی است .

اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی از جهت نظری و عملی ، ساماندهی عمرانی جاده ولایت به ویژه در محدوده جغرافیای خراسان رضوی ، مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی مسیر هجرت امام هشتم علیه السلام با هدف بهره برداری زایران این امام از آن ؛ شناسایی زوایای ناشناخته مسیر واقعی حرکت امام هشتم علیه السلام از مدینه به مرو ؛ پیشنهاد و طرح نمادهایی مناسب با ملاحظلات زمانی و مکانی برای نصب در مسیر جاده ولایت و نیز بررسی و طراحی اقامتگاه های زایران پیاده در مسیر جاده ولایت ؛ از مهم ترین اهداف این همایشند که لباف خانیکی به آن اشاره کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در ادامه به بیان مهم ترین محورهای این همایش پرداخت و گفت : تدوین طرح های کاربردی مسیر حرکت کاروان امام رضا علیه السلام از نیشابور به مشهد مقدس با هدف خدمت رسانی به زایران پیاده حرم مطهر رضوی ؛ بررسی و تدوین طرح های مرمتی و بازپیرایی و احیای سازه های معماری واقع در مسیر حرکت کاروان حضرت رضا علیه السلام از نیشابور به مشهد با تاکید بر کاروان سراهایی از جمله سعد ، علاقبند و شریف آباد ؛ تدوین انواع طرح های قابل اجرای تاسیسات رفاهی زایران پیاده در راه های منتهی به مشهد مقدس ؛ طراحی سازه های نمادین و نشانه های مذهبی برای نصب در تپه سلام های هم جوار مشهد رضا ؛ تدوین طرح های عمرانی در حوزه گردشگری ؛ بررسی و تدوین علامت ها و نشانه های مناسب برای راهنمایی مسافران و زایران به سمت جاذبه های تاریخی آیینی ؛ طبیعی و موزه ها از مهم ترین محورهای همایش جاده ولایت است .

لباف خانیکی ، پیش شرط مهم برای پذیرفتن مقاله های ارسالی به این همایش را دست اول بودن و منتشر نشدن اثر ، پیش از ارسال به همایش جاده ولایت دانست و تشریح کرد : گواهی شرکت برای همه مقاله های رسیده به دبیرخانه این همایش ، صادر و ضمن تقدیر از برگزیده ها ، برای ارایه سخنرانی از پژوهشگران منتخب ، دعوت خواهیم کرد.

وی یادآوری کرد : دریافت اطلاعات بیش تر در باره همایش جاده ولایت با برقراری تماس با شماره های 051337285390- 051337259311 دبیرخانه همایش و یا مکاتبه به نشانی ، مشهد . بلوار شهید صادقی . شماره پستی 9184973007 . روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی امکان پذیر است .

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این که هر پژوهشگر می تواند بیش از یک مقاله به همایش جاده ولایت ارایه کند ، گفت : نتیجه بررسی مقاله های رسیده به دبیرخانه همایش جاده ولایت را اول شهریور امسال اعلام می کنیم .

انتهای پیام//

برچسب ها: جاده ، ولایت ، مقاله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.