ساری /

سوادکوه از لحاظ توسعه در مناطق جزو مناطق محروم است

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار مازندران گفت: مناطق شهری و روستایی سوادکوه از لحاظ توسعه در مناطق محروم قرار دارند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری ، علی احسانی در بازدید از طرح‌های زغالشویی و کک‌سازی سوادکوه با اشاره به اینکه خروج فعالیت البرز مرکزی از اصل 44 و دولتی کردن آن، کار بزرگی بود، اظهار کرد: ایمیدرو اجازه قانونی دارد که در مناطق محروم از 51 تا 100 درصد طرح‌ها را مدیریت و اجرا کند.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار مازندران با تاکید بر لزوم تقسیم کار فرماندار و مدیر عامل البرز مرکزی و مسئولان شهرستانی و استانی برای اجرایی شدن طرح‌های مربوط به البرز مرکزی، افزود: برای حل چالش‌های منطقه‌ای، همکاری مسئولان ادارات و نهادها و نمایندگان مجلس ضروری است.

وی با یادآوری اینکه مناطق شهری و روستایی سوادکوه از لحاظ توسعه در مناطق محروم قرار دارند، خاطرنشان کرد: افزایش درآمد و اشتغالزایی 3 هزار و 500 نفر در طرح‌های مورد نظر البرز مرکزی، همکاری و همراهی مسئولان را دو چندان می‌کند.

احسانی تصریح کرد: اگر کک‌سازی تا پایان سال 94 به بهره‌برداری برسد، طبق برنامه پنجم توسعه از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شود.

معاون استاندار مازندران با اشاره به لزوم روحیه تعاملی و دوری از تقابل بین ادارات و نهادها، گفت: محیط زیست مکلف است تا در کنار البرز مرکزی برای توسعه آن همکاری کند و نگرش سیاستی استان مازندران برای برنامه ششم توسعه تغییر می‌کند.

برچسب ها: سوادکوه ، محروم ، مناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.