بیانیه سازمان بسیج رسانه بمناسبت روز خبرنگار؛

خبرنگاران متعهد و دلسوز با تیغ برّان قلم پا به کارزار جنگ نرم با دشمنان انقلاب اسلامی نهاده‌اند

سازمان بسیج رسانه در بیانیه روز خبرنگار آورده است: روز خبرنگار، مناسبتی است مغتنم برای تجلیل از خدمات همه خبرنگاران متعهد و دلسوز کشورمان که با تیغ برّان قلم، با سفیران یأس و دروغ و تباهی در ستیزند و پا به کارزار جنگ نرم با دشمنان انقلاب اسلامی نهاده‌اند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سازمان بسیج رسانه به مناسبت روز خبرنگار بیانیه ای را منتشر کرد.

 متن این بیانیه به شرح زیر است:‌

 
باسمه تعالی
 
 
 رسالت اطلاع رسانه اگرچه لازم است همواره موردتوجه جامعه باشد اما شهادت شهید خبرنگار، محمود صارمی و روز خبرنگار، بهانه ای است تا جامعه با زحمات بی‌دریغ و بی‌بدیل قشری آشنا شوند که شبانه‌روز برای آگاهی بخشی به جامعه و استمرار حیات آن تلاش می‌کند و در پیشبرد این رسالت سترگ و خطیر، هرگونه رنج و محنت بر خود همواره کرده و حتی  در این مسیر جان به کف نهاده‌اند.
 
روز خبرنگار، در حقیقت یادآور اراده عظیم مردان و زنانی است که برای بازگویی حقائق، پرچم مقدس اطلاع‌رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش گشته‌اند.

این روز فرصتی است گران‌بها برای پاسداشت مقام شامخ انسان‌های فرهیخته‌ای همچون شهید محمود صارمی، شهید رهبر و دیگران که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به آحاد جامعه جان خود را تقدیم جانان کردند و  مناسبتی است مغتنم برای تجلیل از خدمات همه خبرنگاران متعهد و دلسوز کشورمان که با تیغ برّان قلم، با سفیران یأس و دروغ و تباهی در ستیزند و پا به کارزار جنگ نرم با دشمنان انقلاب اسلامی نهاده‌اند.

تعهد، بصیرت، روشنگری، بیان حقائق، انتقاد منصفانه و سازنده، در نظر گرفتن مصلحت جامعه و نظام و پرهیز از منهیات دینی و اخلاقی، بخشی از آرمان‌های شهیدان والامقام عرصه اطلاع‌رسانی است که میراث عظیم اخلاق رسانه ای را برای قشر فرهنگ‌ساز  و خدوم  اصحاب رسانه بر جای نهاده‌اند تا با در نظر گرفتن ارزش‌های این فرهنگ غنی، رسالت خویش را به نحو مطلوب تحقق بخشند.

در این ایام که با تحول شگرفت در عرصه اطلاع‌رسانی، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی  در دستور کار قدرت‌های سلطه‌گر و برخودار از بنگاه‌های بزرگ رسانه ای قرارگرفته و با تمام عده و عُده خود به میان آمده‌اند، لازم خبرنگاران به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) انعکاس اخبار، خوب، مفید و امیدبخش را نصب العین خود قرار دهند و راه را برای سیاه نمایی اوضاع جامعه بر رسانه‌های بیگانه ببندند.
 
بی‌تردید خبرنگاران متعهد که در برابر جنگ فرهنگی دشمن به پا خاسته‌اند، افسران جنگ نرمی محسوب می‌شوند که نقشی بسزا در مقابله با هجمه فرهنگی غرب و تقابل با امپریالیسم رسانه‌ای استکبار عهده‌دار هستند.
 
در شرایطی که استکبار جهانی با آتش تهیه رسانه‌های سلطه هرروز در گوشه‌ای از جهان بیداد می‌کند و روزی سوریه و عراق را هدف قرار می‌دهد و روز دیگر کودک کشی در غزه را کلید می‌زند، وظایف رسانه‌ها و خبرنگاران از هر زمان دیگری سخت‌تر است و همتی عظیم را می‌طلبد تا اجازه قلب شدن حق و باطل و ظالم و مظلوم را در این معرکه‌ها ندهند و با تشکیل جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی و محور مقاومت در برابر رسانه‌های صهیونیسم و مستکبر قد علم کنند.
 
افزون بر این‌ها در سالی که به نام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام‌گذاری شده، لازم است جبهه رسانه‌ای کشور بیش از پیش بکوشد با نگاهی عمیق‌تر به مقوله فرهنگ و اقتصاد مقاومتی، برای رشد و ارتقاء آن کمر همت بندد و با انعکاس گسترده پیشرفت‌های روزافزون کشور و خلق فضایی پرنشاط، نقش پل ارتباطی مردم با سیاست‌گذاران و مسئولان کشور را ایفا کند.
 
سازمان بسیج رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر شهیدان والامقام اقلیم اندیشه و قلم و ارج نهادن به تلاش‌های ارزنده تمامی سفیران آگاهی و امید، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک و تهنیت عرض کرده و توفیق روزافزون همگان را از درگاه حضرت حق مسئلت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار