اردوغان: آماده معالجه تمامی مجروحان فلسطینی هستیم

نخست‌وزیر ترکیه گفت که این کشور آماده است به معالجه تمامی مجروحان فلسطینی بپردازد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه طی سخنانی که روز گذشته در خلال برنامه‌ای با عنوان"زنان از اردوغان می‌پرسند" از شبکه محلی ترکیه پخش می‌گردید و وی در آن به سؤال‌های مهمانان، از زنان ترکیه که پیرامون مسائل داخلی و خارجی و خصوصا انتخابات ریاست جمهوری ترکیه می‌پرسیدند، گفت: ما آماده هستیم تا به معالجه تمامی مجروحان فلسطینی چه درمانشان درمان روانپزشکی وچه جراحی، باشد، اقدام نماییم و برای ما تعداد آن‌ها مطرح نیست؛ در صورتی‌ که به نتیجه‌ای در رابطه با تلاش‌هایی که هم‌اکنون در حال انجام آن برای انتقال آن‌ها به ترکیه هستیم برسیم، به سرعت آنها را به بیمارستان‌هایمان در آنکارا و استانبول منتقل می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره نقش ترکیه در مذاکرات آتش بس میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی و نیز میزان تأثیر این جنگ بر زنان و کودکان گفت: زنان و کودکان از بیشترین خسارت‌دیدگان وقایعی هستند که طی دوسال گذشته خاورمیانه شاهد آن بوده.

وی گفت: جنگ اخیر در نوار غزه سبب شهادت 200 کودک و نزدیک به  100 زن گردید که این تعداد در ضمن تقریبا 2000 نفری هستند که در این حملات جان خود را از دست دادند  و علاوه بر اینکه 10 هزار نفر نیز مجروح گردیدند.

نخست وزیر ترکیه در ادامه گفت: با "محمودعباس" رئیس جمهور تشکیلات خودگردان فلسطین درباره امکان انتقال مجروحان به ترکیه از طریق مصر و یا سرزمین‌های اشغالی برای مداوایشان گفتگو کرده‌ایم.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای آتش بس گفت: هدف ما کمک رسانی فوری به فلسطینیان در غزه است و ما منتظر تصمیم سازمان ملل برای رساندن این کمک‌ها هستیم .

 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار