یادگاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جنایات وحشیانه صهیونیست در نشست ایران با1+5 به صورت علنی بیان شود

رئیس سابق جهاد دانشگاهی کشور گفت: باید در نشست‌ها و جلسات ایران با 1+5 به صورت علنی نقطه نظرهای خود در رابطه با اسرائیل و آمریکا و جنایت‌هایی که در منطقه صورت می‌گیرد را بیان کنیم.

"محمدحسین یادگاری" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه در قانون اساسی قید شده که جمهوری اسلامی ایران از مظلومان حمایت کند و وظیفه ما در قبال مردم مظلوم غزه،‌ اظهار داشت: نظام اسلامی ایران از ابتدا بر پشتیبانی از مسلمانانی است که مورد ظلم قرار می‌گیرند و همواره این موضع خود را در مجامع بین‌المللی و با راهپیمایی‌های اعتراض آمیز اعلام کرده است.

وی با اشاره به کمک‌های مادی جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود به صورت صریح و واضح عنوان کردند که کشورمان در کمک به مردم غزه از هیچ چیز دریغ نخواهد کرد و اگر رژیم صهیونیستی بر این خشونت پا فشاری بیشتری کند ایران حیفا و تلاویو را با خاک یکسان خواهد کرد.

یادگاری تاکید کرد: چیزی که مسلم است این است که کمک‌های مادی و معنوی باید برای مردم غزه فراهم شود.

رئیس سابق جهاد دانشگاهی کشور افزود: خوشبختانه مجلس و مسئولین فعالیت‌های قابل توجهی در این زمینه انجام داده‌اند، لازم است که در همین زمینه مجامع بین المللی مانند جنبش غیر متعهدها و کنفرانس اسلامی نیز و فعال شوند باید به دنبال فعال کردن مجامع علمی و NGO ها در این زمینه باشیم.  
 
وی با اشاره به کنفرانس اسلامی و جنبش غیر متعهدها به عنوان یک مرکز قدرتمند برای مبارزه علیه صهیونیست و حامیان آن، اظهار داشت: این مراکز می‌توانند در جهت مبارزه علیه رژیم صهیونیستی اقدامات موثری را انجام دهند اما متاسفانه تاکنون از سوی آنان حرکت مثبتی صورت نگرفته است.

یادگاری با بیان اینکه ما باید در نشست‌ها و جلسات با 1+5  به صورت علنی نقطه نظرهای خود را در رابطه با اسرائیل و آمریکا و جنایت‌هایی که در منطقه صورت می‌گیرد بیان کنیم، گفت:  با توجه به اینکه اسرائیل در دستگاه های حکومتی عربستان، قطر، اردن، مصر و ترکیه رخنه کرده و نقش اساسی دارد، بنابراین اجازه نخواهد داد این دولت‌ها در این زمینه تصمیمی گیرنده باشند و تعداد این کشورها حدودا به 15 رسیده و شاهد هستیم که کشور هایی مثل بحرین و کویت تابع ارباب بزرگشان، اسرائیل و آمریکا هستند.  
 
رئیس سابق جهاد دانشگاهی کشور افزود: علت ورود اسرائیل به رخنه کردن دستگاه های حکومتی و حاکمیتی و اینهاست در عربستان ، قطر و ترکیه نقش های اساسی دارند صددرصد اجازه نخواهند داد که دولت‌ها هم تصمیم بگیرند علاوه بر آن در کشورهای دیگری مثل اردن، مصر، آقای السیسی که آمدند روی کار صددرصد اسرائیل و آمریکا اجازه نخواهند داد که تصمیم علیه اسرائیل تصمیم بگیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار