بندرعباس /

اضافه شدن هزار و ۵۰۰ رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی به رشته های دانشگاه آزاد اسلامی

نماینده تام الاختیار رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در استانهای هرمزگان ، کرمان و سیستان و بلوچستان گفت : با تجمیع واحد علوم و تحقیقات با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در کشور هزار رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۵۰۰ رشته در مقطع دکتری به رشته های پیشین افزوده می شود.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس  رستمی افزود : با افزوده شدن این رشته ها ، شمار رشته های دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال تحصیلی جدید به ۲۰ هزار رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می رسد.

وی کیفی سازی دانشگاه ها و تبدیل آنها به دانشگاههای جامع ، افزایش شمار مقالات و اعضای هیات علمی ، ایجاد قطبهای علمی با توجه به ظرفیتها و توانمندی های هر استان را از مهمترین اهداف تجمیع واحدهای علوم و تحقیقات با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد .

نماینده تام الاختیار رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در استانهای هرمزگان ، کرمان و سیستان و بلوچستان گفت : کاهش واحدهای زیان ده این دانشگاه از ۲۳۵ واحد به ۱۷۱ واحد از دیگر مزایای این تجمیع بوده است.

رستمی افزود : اکنون ۴۲ واحد علوم و تحقیقات در سراسر کشور وجود دارد که فقط ۸ واحد آن مجوز رسمی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری دارند و با این تجمیع این واحدها با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، مجوز لازم را کسب می کنند.

وی گفت : بر اساس بخشنامه جدید ، افرادی که به هر دلیل دردانشگاه آزاد اسلامی از تحصیل بازمانده اند ، امکان تحصیل مجدد آنها فراهم شده است.

نماینده تام الاختیار رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در استانهای هرمزگان ، کرمان و سیستان و بلوچستان گفت : متقاضیان می توانند از نیمسال تحصیلی جدید در دانشگاه محل زندگی خود نام نویسی کنند و مشغول به تحصیل شوند.

رستمی با اشاره به تغییرات در میزان شهریه افزود : بر اساس مصوبه هیات امنا ، شهریه ها بر حسب واحدهای دانشگاهی در هر استان تعیین می شود .

وی گفت : بر این اساس میانگین افزایش شهریه ها در واحدهای دانشگاهای استانهادر هر نیمسال تحصیلی نباید از ۱۵ درصد بیشتر باشد.

انتهای خبر/ب
برچسب ها: اضافه شدن ، رشته ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.