عوامل رشد بازار سرمایه؛

بازار سرمایه در نیمه ی دوم سال جاری رشد کرد

با توجه به رکود در سایر بازارها همچنان بازار سرمایه بهترین مکان برای سرمایه گذاری باشد. اگرچه تا هنگامیکه دولت سیاست های خود را در خصوص مسایل اقتصادی مشخص نکند و ...

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛با توجه به رکود در سایر بازارها همچنان بازار سرمایه بهترین مکان برای سرمایه گذاری باشد.

 گرچه تا هنگامیکه دولت سیاست های خود را در خصوص مسایل اقتصادی مشخص نکند و همچنین هدفگذاری خود را در خصوص بسته حمایتی خروج از رکود شفاف نسازد، وضعیت بازار سرمایه نیز در حالت ابهام بسر می برد.براین اساس پتانسیل بسیار بالایی در کشور جهت رشد وجود دارد. بطوریکه در صورت جذب سرمایه خارجی، شاهد رونق در اقتصاد کشور خواهیم بود.

 همچنین ،مهمترین راهکار جهت خروج از رکود فعلی در کشور، تزریق نقدینگی از طریق حوزه داخلی و خارجی به بازار سرمایه می باشد بدین طریق تولید در کشور نیز تقویت خواهد شد. چراکه بنگاه های تولیدی بزرگ که در بورس هستند، جهت اجرایی شدن طرح های توسعه خود نیاز به نقدینگی دارند که در صورت تزریق نقدینگی، شرکت های هلدینگ و تولیدی نیز توسعه خواهند یافت.

ورود سرمایه گذار خارجی و جذب نقدینگی آنها در بازار سرمایه که باعث جهش و رشد قیمت سهام در بورس خواهد شد، اشاره کرد. علاوه بر این شفافیت در سیاست های مربوط به بسته خروج از رکود دولت و تزریق نقدینگی به بازار سرمایه منجر خواهد شد که در 6 ماهه دوم سال جاری، روند قیمت سهام در بازار سرمایه صعودی توأم با شیب بیشتر باشد.

بنابراین بطور کلی انتظار می رود که در نیمه دوم سال با توجه به موارد مذکور بازار سرمایه به ثبات برسد و در نتیجه سهامدار در خصوص اینکه براساس وضعیت سودآوری شرکت ها، در کدام صنایع سرمایه گذاری کند، بتواند تصمیم گیری نماید.

گفتنی است ؛عدم هماهنگی بین ارکان مختلف اقتصادی امری طبیعی وهمچنین با توجه به اینکه دولت و مجلس در مواردی با هم اختلاف نظر دارند و به اصطلاح یکدست نیستند در نتیجه این موارد نیز امری طبیعی است به نظر می رسد در آینده شاهد عدم هماهنگی بین ارکان اقتصادی نخواهیم بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: ارکان ، سازمان ، مکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.