زارعی روز سوم خیمه غزه تنهای پیروز:

باید مقاومت را ادامه و به سوی آینده حرکت کرد

کار‌شناس مسایل منطقه در میان جمعی از مردم دغدغه‌مند نسبت با اشاره به سرنوشت ملت عزه گفت: تسلیم شدن به تجریه این دویست سال ما را به این نتیجه رسانده که داشته‌ها از دست خواهند رفت ولی مقاومت ما را به دستاوردهایی رسانده گرچه هزینه‌هایی هم داشته و فلسطین به ما می‌گوید باید مقاومت کرد و به سوی آینده حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،خیمه غزه تنهای پیروز که به همت دانشجویان دانشگا‌های تهران از شنبه اغاز به کار کرده است دیروز روز سوم خود را با برنامه‌های متنوع سپری کرد. مهمان روز دوشنبه غرفه غزه تنهای پیروز، سعداله زارعی کار‌شناس مسایل منطقه و استاد دانشگاه علامه طباطبایی بود.

"سعدالله زارعی" در میان جمعی از مردم دغدغه‌مند نسبت با اشاره به سرنوشت ملت عزه گفت: تسلیم شدن به تجریه این دویست سال ما را به این نتیجه رسانده که داشته‌ها از دست خواهند رفت ولی مقاومت ما را به دستاوردهایی رسانده گرچه هزینه‌هایی هم داشته و فلسطین به ما می‌گوید باید مقاومت کرد و به سوی آینده حرکت کرد.


وی با اشاره به اهمیت کرانه باختری تصریح کرد: این منطقه تا سال ۱۹۶۷ یا ۱۳۴۶ تحت حاکمیت اردن و متعلق به اردن بوده بعد اسراییل آنجا را اشغال کرد همانطور که جبل الشیخ و جولان سوریه را تصرف کرد و در آن منطقه صحرای سینا و غزه را گرفت. در جنگ شش روزه. در شال ۱۹۶۷ در جریان مذاکرات اسلو و مادرید یک دولت خودگردان فاقد ارتش با یک سلسله تعهدات تشکیل شد ولی در ادامه ملغی شد و ناصر عرفات دولت نیم بندی را تشکیل داد و خود عرفات در محاصره کشته شد و اسراییلی زیر بار تعهداتشان نرفتند.

کار‌شناس مسایل منطقه افزود: محمود عباس امروز تعهد دارد اگر کسی تظاهرات کرد ضد اسراییل برود زندان و حدود ۲۵۰۰ نفر در زندان‌های محمود عباس هستند. در همین منطقه جهاد و حماس محبوبیت دارد و نشانه‌های واضحی از یک حرکت عمومی بوده و این منطقه در حال انفجار است. مردم از ظلم اسراییل به ستوه آمده‌اند و می‌تواندد مردم تحت شرایطی فعال شوند.

گفتنی است در این برناه حاشیه نمایشگاه کودکان تهرانی برای دوستان فلسطینی خود در غزه نقاشی کشیدند. که برخی از ان ها در زیر آمده است:




انتهای پیام/
برچسب ها: خیمه ، تنها ، غزه ، پیروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار