در روی خط تهران دوشنبه این هفته؛

حکایت مصدوم شدن و نبود آنتن دهی در تونل توحید و سرانجام نامعلوم...!؟

در روی خط تهران دوشنبه این هفته پیگیری موضوع‌های مشکل آنتن‌دهی در تونل توحید ، مشکل جمع‌آوری خودروهای فرسوده ، نبود کولر و کیفیت صندلی‌های خطوط آزادی و مشکل واگذاری مسکن مهر در پردیس صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،، شهر تهران یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان است که در چند سال اخیر مشکلات بسیاری را برای شهروندان به وجود آورده است.


براساس مطالعه و بررسی‌های مسئولان یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر افزایش آلودگی شهر تهران وجود درصد بسیاری از خودروهای فرسوده است.


در 4 سال گذشته طرحی در شهر تهران اجرا شد که در این طرح باید خودروهای فرسوده درسطح شهر تهران جمع‌آوری شده وبا پرداخت وام به صاحبان خودروهای فرسوده به جای این خودروها پژو 405 تحویل داده شود.


مسئولان از رانندگان خودروهای فرسوده 15 میلیون تومان دریافت کردند تا ظرف مدت 60 روزکاری خودروهای پژو 405 را به آنها تحویل دهند.


اما پس از گذشت 4 سال از این ماجرا هنوز خبری از جمع‌آوری خودروهای فرسوده و تحویل خودروهای پژو 405 به رانندگان نیست.


رانندگان خودروهای فرسوده به روی خط تهران آمدند تا مسئولان چاره‌ای برای رفع مشکلشان بیاندیشند.


آنها گلایه دارند در 4 سال گذشته قرار بود با پرداخت 15 میلیون پژو 405 را تحویل بگیرند اما اعلام شده باید 30 میلیون تومان واریز کنند تا خودروهایشان را تحویل بگیرند.


موضوع را با سرپرست معاونت نوسازی ستاد مدیریت سوخت کشور در میان گذاشتیم ایشان در پاسخ گفت: شرکت صدرا در سال 90 در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و ارائه تسهیلات با ستاد مدیریت حمل و نقل و بانک ملت قرارداد منعقد کرد.


در این طرح 3 هزار و 400 نفر ثبت نام شدند و حدود 3 هزار و 20 نفر دیگر خودروهایشان اسقاط شده و برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه کردند.


با توجه به کاهش تولید و افزایش قیمت خودرو در سال 91 تحویل خودروهای نو به رانندگان با تأخیر مواجه شده است.

بررسی‌های لازم در این خصوص انجام شده است و امیدواریم هرچه زودتر خودروهای جدید به رانندگان تحویل داده شود.


*حکایت رسیدن ناگهانی تونل توحید به نقطه صفر...!؟


مسئولان در چند سال گذشته تصمیم گرفتند تا برای کاهش بار ترافیک، صرفه جویی در وقت و دسترسی آسانتر به نقاط مختلف شهر تهران تونل‌سازی از جمله تونل توحید را راه‌اندازی کنند.


حال بعد از اینکه تونل توحید راه‌اندازی و افتتاح شده اما مشکل بزرگی در این تونل پرتردد به وجود آمده است.


ماجرا از این قرار است که سیگنال‌های ارتباطی در تونل توحید خیلی ضعیف است و مشکلات بسیاری را برای شهروندان به وجود آورده است.


به طوری که در این تونل نه موبایل و نه رادیو آنتن دهی دارد و اگر خدایی نکرده تصادفی رخ بدهد کسی نمی‌تواند برای نجات مصدومان به اورژانس زنگ بزند.


روی خط تهران این موضوع را پیگیری خواهد کرد و امیدواریم هرچه سریعتر مسئولان چاره‌ای برای رفع این معضل بزرگ بیاندیشند.


*سرانجام اتوبوس‌های بدون کولر در شهر تهران به کجا می‌رسد...!؟


گرمای طاقت فرسای تابستان و نبود کولر دراتوبوس‌های خطوط اتوبوسرانی شهر تهران بار دیگر گلایه‌های شهروندان شهر تهران را به روی خط تهران آورد.

اتوبوس‌های خط آزادی- ونک و آزادی – هفت تیر کولر ندارد وصندلی‌های این اتوبوس‌ها فاقد کیفیت لازم است.

روی خط تهران این موضوع را پیگیری خواهد کرد و امیدواریم هرچه سریعتر مشکلات اتوبوس‌های خطوط اتوبوسرانی شهر تهران هرچه سریعتر رفع شود.


*سرانجام سنگ فرش بوستانی در جیحون ریزش خانه‌های شهروندان است


بوستانی در منطقه جیحون برای چندمین بار در 5 سال گذشته سنگ فرش شده و مشکلات بسیاری را برای اهالی این منطقه به وجود آورده است.


شهرداری منطقه 10 در 5 سال گذشته تاکنون 4 بار این بوستان را بهسازی و سنگ فرش کرده است.


این شهروندان محله جیحون در منطقه 10 به روی خط تهران آمدند تا مسئولان چاره‌ای برای رفع مشکلشان بیاندیشند.


آنها گلایه دارند و گفتند: سنگ فرش شدن بوستان جیحون موجب فرو رفتن آب در زیر خانه‌های اهالی این محله و ریزش منازل مسکونی آنها شده است.


با وجود صرف هزینه بسیار بهسازی و سنگ فرش بوستان جیحون و ایجاد مشکلات برای شهروندان اما هنوز شهرداری اقدام به سنگ فرش‌های مجدد این بوستان می‌کنند.


امیدواریم مسئولان شهرداری منطقه 10 هرچه سریعتر این موضوع را رسیدگی کنند.


*مشکل تحویل مسکن مهر کی برطرف می‌شود...!؟

سالهاست از طرح عمران مسکن مهر می‌گذرد، اما هنوز شهروندان صاحب خانه نشده‌اند. متقاضیان مسکن مهر در پردیس گلایه دارند که از سال 86 در فاز سوم مسکن مهر پردیس ثبت نام کردند و هنوز واحد‌های مسکونی به آنها واگذار نشده است.


این درحالی است که بلوک‌های 2 و 4 مسکن مهر پردیس به متقاضیان واگذار شده است.

روی خط تهران این موضوع را پیگیری خواهد کرد و امیدواریم که هرچه سریعتر متقاضیان مسکن مهر در پردیس صاحب خانه شوند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: فرسوده ، مطالعه ، تحویل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار