مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران:

صدور ضمانت‌نامه گمرکی آغاز شد/ نرخ كارمزد پايين‌تر از سيستم بانكی پیش بینی شده

مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران گفت: اين صندوق با تاييد و ابلاغ شرايط عمومی ضمانت‌نامه ورود موقت كالا از جانب وزير صنعت، معدن و تجارت، صدور ضمانت نامه گمركی را در دستور كار قرار داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، ‌طاهر شه حامد با اعلام اين خبر، افزود: اين صندوق در اين جهت ارائه خدمات سفارشي و مطابق با نياز صادر كنندگان را در دستور کار دارد.

به گفته شه حامد؛ شرايط صدور اين ضمانت نامه براي صادر كنندگان و بخصوص مشتريان قديمي و خوش حساب به مراتب سهل تر از سيستم بانكي خواهد بود.

وي در ادامه سرعت عمل در ارائه اين خدمت و همچنين شرايط سهل تر وثايق قابل دريافت از صادر كنندگان براي صدور ضمانت نامه گمركي ازجانب صندوق را از مزيتهاي فعلي آن نسبت به صدور اين نوع ضمانت نامه در سيستم بانكي برشمرد.

مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران تصريح كرد:‌ هدف از سرعت ارائه اين خدمت، حفظ فرصتهاي طلايي براي صادر كنندگان و تجهيز منابع آنها براي صادرات مجدد كالاي نهايي است تا در چرخه توليد و صادرات انان به اين دليل وقفه اي حاصل نشود.

شه حامد در پايان گفت: بسته پيشنهادي نرخ كارمزد صدور اين نوع ضمانت نامه با شرايط ترجيحي و پايين تر از سيستم بانكي تهيه شده كه پس از تصويب در اركان تصميم گيري صندوق براي تصويب نهايي براي هيئت وزيران ارسال مي شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ضمانتنامه ، صدور ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار