دبیر کار‌گروه روانشناسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی خبر داد

تجمیع "گرایش‌‌‌های روانشناسی" در مقطع کارشناسی

تمامی گرایش‌های رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی به دلیل وجود برخی مشکلات با یکدیگر اقدام شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ علی فتحی آشتیانی در نشت خبری که در سالن همایش‌های شورای انقلاب فرهنگی برگزار شد طی سخنرانی گفت: در سال 87 و 88 شورای تحول علوم انسانی که یکی از زیر مجموعه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است، تشکیل شد. 

این شورا پس از تشکیل 15 کار‌گروه داشت که یکی از آن کار‌گروها روانشناسی بوده و تا کنون 61 جلسه که با حضور متشکل از 20 نفر از اعضای کار گروه بوده تشکیل شده است. 

وی افزود: اعضای این کار‌گروه تمام از اساتیدی هستند که در دانشگاهها مشغول تدریس هستند. 

فتحی آشتیانی تصریح کرد: در طی 25 سالی که از اولین گام کشور در زمینه روانشناسی گذشته هیچ تجدید نظری در دروس روانشناسی شکل نگرفته است و در این میان شاهد گسترش بی‌رویه دوره کارشناسی و پذیرش دانشجویی در رشته‌های روانشناسی بویژه در دانشگاه پیام نور و آزاد، افت کیفیت تدریس در دانشگاه‌ها، قدیمی بودن منابع و به روز نبودن اساتید، غلبه متون ترجمه شده و بی‌توجهی به مسائل بومی جامعه از مشکلاتی بوده که نیازمند تحول در رشته روانشناسی شده‌ایم. 

وی تصریح کرد: با توجه به وجود 4.5 میلیون دانشجو در تمامی مقاطع از این تعداد 250 هزار نفر در رشته روانشناسی در حال تحصیل هستند که از این تعداد 222 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، 26 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 2 هزار در مقطع دکتری در رشته روانشناسی در حال تحصیل هستند. 

وی اظهار داشت: تجمیع و ادغام گرایش‌های روانشناسی در مقطع کارشناسی از جمله اقدامات صورت گرفته برای حل مشکلات این رشته است همچنین 4 درس کاملا جدید در مقطع کارشناسی این رشته اضافه شده است.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار