آخوندی خبر داد

افزایش 20 درصدی سهم حمل و نقل ریلی/ تحریک بازار عرضه و تقاضا با ایجاد صندوق پس‌انداز مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 5 درصد حمل و نقل بار از طریق ریل و 90 درصد آن از طریق جاده صورت می‌گیرد و با سیاست‌گذاری‌های لازم تا سال 1400 سهم ریل را به 20 درصد افزایش می‌دهیم.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه نوسازی ناوگان جاده‌ای، پرداخت مطالبات پیمانکاران، ورود به بحث مسکن و ریل از جمله اولویت برنامه‌های ما در آینده‌ای نزدیک است، افزود: پرداخت مطالبات پیمانکارانی که کالا یا خدمت به دولت فروخته‌اند از طریق پرداخت اوراق مشارکت از دیگر اقدامات ما به شمار می‌رود.

وی در ادامه گفت: چگونگی منتشر شدن اوراق مشارکت برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و بررسی جزئیات آن در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود.

آخوندی با اشاره به اینکه صندوق پس‌انداز مسکن و تعادل در بازار عرضه و تقاضا در آینده‌ای نزدیک ایجاد می‌شود، افزود: عرضه یک طرفه مسکن منجر به سوداگری در این بازار می‌شود، بنابراین با تحریک تقاضا و عرضه توامان با آن بازار مسکن به تعادل می‌رسد.

وزیر راه و شهر سازی در ادامه با اشاره به حوزه ریل گفت: در حال حاضر 5 درصد حمل و نقل بار از طریق ریل و 90 درصد آن از طریق جاده صورت می‌گیرد و با سیاست گذاری های لازم تا سال 1400 سهم ریل را به 20 درصد افزایش می‌دهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: تا چند سال آینده باید سهم جاده در حمل و نقل باری و مسافری کاهش یابد و حوزه ریلی در بخش مسافر و جاده پیشرفت کند.

آخوندی در ادامه به نوسازی ناوگان جاده‌ای اشاره کرد و گفت: 127 هزار کامیون بالای 25 سال داریم که 60 درصد بیش از کامیون‌های نو مصرف سوخت دارند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در صورتی که کامیون‌ها نوسازی شوند، میزان صرفه‌جویی که در مصرف انرژی ایجاد می‌کنند بیش از ارزش بهای کامیون‌ها است.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار