بیانی در نشست «بررسی عملکرد یکساله وزیر علوم»:

برخی روسای دانشگاه‌ها بعد سیاسی‌شان پررنگتر از عملکرد علمی‌شان است

دبیر تحکیم وحدت با بیان اینکه گاهی اوقات برخی یک مسئله را آنقدر بزرگ می‌کنند که در کنار آن بتوانند یک کار دیگری را در سکوت خبری انجام دهند، گفت: به نظر من دولت در توزیع سبد کالا طوری عمل کرد که بخواهد حواس مردم و رسانه‌ها را از بحث توافق ژنو دور کند و امروز هم اظهاراتی از روحانی مانند به جهنم و... مطرح می‌شود تا نظرات و حواس رسانه‌ها و مردم به سمت پرونده کرسنت و مسائل دیگر نرود ولی جنبش دانشجویی چشمانش باز است و با دید باز این جریان را رصد می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران "علی بیانی" دبیر دفتر تحکیم وحدت در نشست خبری نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی که ظهر امروز با عنوان "بررسی عملکرد یکساله وزارت علوم" دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به استیضاح وزیر علوم اظهارداشت: طبق بررسی و برآیند نظرات بزرگان در بحث علمی، وزارت علوم نمره خوبی نداشته و هیچ نظری در رابطه با پیشرفت علمی در کشور وجود ندارد، البته این بزرگان در رابطه با کاهش تولید علم هم نظری ندادند و این نشان می‌دهد که ما بحث علمی در کشور درجا زده‌ایم و این درجا زدن درشان جمهوری اسلامی ایران که قرار است با تکیه بر درون، مواردی مانند تحریم و... را رفع کند، نیست.

وی با بیان اینکه مباحث علمی مهم‌ترین موضوع در دانشگاه است، ادامه داد: تولید علم نکته مهمی است که وزارت علوم در این موضوع مهم نمره مثبتی نداشته است. البته وقتی بعد سیاسی در دانشگاه‌ها به بعد علمی غلبه می‌کند در نتیجه شاهد کاهش رشد علمی خواهیم بود.

دبیر دفترتحکیم وحدت با بیان اینکه وقتی یک فرد با سابقه حزبی و سیاسی وارد دانشگاه می‌شود مسلما پیگیری مباحث سیاسی پررنگ‌تر شده و این موضوع رشد علمی را با مشکل روبرو می‌کند،ادامه داد: برای انتخاب مسئول در دانشگاه باید شایسته‌سالاری در مباحث علمی وجود داشته باشد نه در مباحث سیاسی. فردی که به عنوان مسئول دانشگاه انتخاب می‌شود باید وجهه علمی پررنگ‌تری داشته باشد ولی متاسفانه در اکثر دانشگاه‌ها فردی که انتخاب شده بعد سیاسی پررنگ‌تری دارد.

وی با اشاره به وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی که این شورا یک جریان فراجناحی است، افزود: دولت روحانی و اطرافیانش از ابتدای آغاز به کار دولت به بحث جناحی بودن شورای عالی انقلاب فرهنگی تکیه کردند، البته اگر دولت و وزارت علوم به فکر کار کردن بودند جناحی بودن شورا مشخص می‌شد ولی مطرح کردن این بحث به نوعی آدرس غلط دادن و راه گم کردن است و فشاری که به شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد شده جای تعجب دارد.

بیانی با اشاره به بحث فرهنگی در دانشگاه‌ها تاکید کرد: وزارت علوم در بحث فرهنگی عملکرد مثبتی داشته ولی ما از این وزارتخانه درخواست داریم همانطور که در دادن مجوز به تشکل‌ها عمل کرده،در بحث نظارت بر آن‌ها نیز عمل کند.

بیانی بابیان اینکه اینکه برخی به دنبال این هستند که تشکل‌هایی برای حمایت از دولت شکل بگیرد، تاکید کرد: آن‌ها می‌خواهند یک تشکل مطبوع خود ساخته و این در صورتی است که در دولت قبل افرادی می‌گفتند نباید تشکل‌ها از دولت حمایت کنند ولی امروز خود به دنبال تاسیس تشکل‌هایی برای این کار هستند.

وی با بیان اینکه نباید بی‌دلیل با استیضاح وزیرعلوم مخالفت کرد، گفت: اگر تشکلی دلیل منطقی برای عدم استیضاح دارد باید بیان کند ولی اینکه بخواهید بدون داشتن دلیل منطقی از عدم استیضاح صحبت کنید درشان تشکل‌ها نیست.

دبیر دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه گاهی اوقات برخی یک مسئله را آنقدر بزرگ می‌کنند که در کنار آن بتوانند یک کار دیگری را در سکوت خبری انجام دهند، گفت: به نظر من دولت در توزیع سبد کالا طوری عمل کرد که بخواهد حواس مردم و رسانه‌ها را از بحث توافق ژنو دور کند و امروز هم اظهاراتی از روحانی مانند به جهنم و... مطرح می‌شود تا نظرات و حواس رسانه‌ها و مردم به سمت پرونده کرسنت و مسائل دیگر نرود ولی جنبش دانشجویی چشمانش باز است و با دید باز این جریان را رصد می‌کند.

وی در پایان با اشاره به مشکلات احمدی‌نژاد با مجلس خاطر نشان کرد: ما نمی‌خواهیم اتفاقی که در گذشته در زمان استیضاح وزیر کار در دولت احمدی‌نژاد رخ داد امروز در رابطه با وزیر علوم اتفاق بیفتد و نباید به خاطر استیضاح وزیر علوم رابطه قوا به هم بخورد، درست شبیه به دوران احمدی‌نژاد که به نوعی یک دشمنی میان قوا ایجاد شده بود.


انتهای پیام/
برچسب ها: فرجی ، دانا ، وزیر ، مجلس ، تحکیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار