غضنفرآبادی در موافقت با استیضاح فرجی‌دانا:

فرجی‌دانا به جای اینکه مدیریت کند، مدیریت شد/ آقای وزیر چرا اجازه حضور سران فتنه را در دانشگاه‌ها دادید؟

نماینده مردم بم در مجلس گفت: بنده به عنوان یک طلبه و یک حقوقدان و یک قاضی و با لحاظ دو سوگند، سوگند رعایت عدالت را در قضاوت و سوگند به عنوان نماینده در دفاع از حقوق مردم که ادا نموده‌ام و بازهم تکرار می‌کنم والله اظهاراتم و مواضعم از روی علم و آگاهی و مسئولیت دینی و شرعی است و نه سیاسی و حزبی و جناحی و گروهی و باندی.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۲۹ مردادماه) در جریان بررسی و در موافقت با استیضاح وزیر علوم گفت: موضعی که امروز من مطرح می‌کنم تخلفات قانونی است.  
 
وی افزود: اهمیت و حساسیت دانشگاه و وزارت علوم بر کسی پوشیده نیست، دانشگاه محور همه پیشرفت‌ها، اقتصاد، فرهنگ و... است، لذا اگر فضای دانشگاه‌ها فضای آرامش، علمی و تحقیقی نباشد، اقتصاد، اخلاق، فرهنگ، پیشرفت، منطق و سیاست نداریم.  
 
عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس تصریح کرد: با توجه به این حساسیت‌هایی که در حوزه دانشگاه وجود دارد، دلایلی برای استیضاح یافتم که طرح استیضاح را امضاء کردم و دنبال این بودم که اگر اصلاح شود یا در بررسی‌های این دلایل را قابل اعتماد ندانم امضای خودم را پس بگیرم، اما امروز متاسفم که اعتمادم به وزیری که رای دادم سلب شده است.  
 
غضنفرآبادی ادامه داد: بنده به عنوان یک طلبه و یک حقوقدان و یک قاضی و با لحاظ دو سوگند، سوگند رعایت عدالت را در قضاوت و سوگند به عنوان نماینده در دفاع از حقوق مردم که ادا نموده‌ام و بازهم تکرار می‌کنم والله اظهاراتم و مواضعم از روی علم و آگاهی و مسئولیت دینی و شرعی است و نه سیاسی و حزبی و جناحی و گروهی و باندی.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: آقای فرجی دانا را همانگونه که رئیس جمهور گفتند؛ انسانی دانشمند، متدین می‌دانم و باور عمیق قلبی دارم و وظیفه خود می‌دانم که دولت محترم را در انجام وظایفش کمک و همراهی نماید.  
 
غضنفرآبادی ادامه داد: با توجه به دلایلی که ارائه خواهد شد، جناب آقای وزیر نمی‌گویم که شما نمی‌خواستید فضای دانشگاه‌ها آشفته سیاسی شود، اما می‌گویم و یقین دارم که نتوانستید مدیریت کنید، این مشکلات انبوه که در دانشگاه اتفاق نیفتد روز به روز بیشتر نشود.  
 
وی خطاب به فرجی دانا تاکید کرد: به جای اینکه مدیریت کنید، مدیریت شدید، دلایل اندک بنده، یکی از دلایلم خلاف قانون شما در انتصابات است، شما در انتصابات مرتکب دو خطا شدید، یکی اینکه بدون استعلام از نهاده‌های قانونی انتصاب انجام دادید و دوم اینکه بعد از اینکه جواب این استعلام آمد باز با لجبازی و ناتوانی در مدیریت دو نفر را که ردصلاحیت شده بودند و در فتنه حضور داشتند را برنداشتید که تاریخ رد صلاحیت یکی از آنان ۱۳ آبانماه ۹۳ است.  
 
نماینده مردم بم در مجلس ادامه داد: براساس قانون کسی نمی‌تواند بیش از ۶ ماه سرپرست باشد، اما تعدادی از سرپرستان منصوب از طرف شما بیش از ۶ ماه و هنوز نیز سرپرست باقی هستند، بی‌اعتنایی دیگر شما نسبت به قانون این است که در سال ۹۲ تعداد ۱۴۷ نفر از پذیرفته شدگان کار‌شناسی ارشد که رد صلاحیت شده بودند را ثبت نام کردید و در دوره دکتری ۲۳ نفر از افراد رد صلاحیت شده را ثبت نام کردید، از شما نقد شده که این‌ها در زمان سرپرستی دکتر توفیقی انجام شده، سوال من همینجاست که اولا نسبت شما با آقای توفیقی چیست و آیا شما در اعتراض به رفتار ایشان برخوردی با وی داشتید؟  
 
عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس تصریح کرد: چرا در ۹ ماه که فرصت داشتید علی رغم اظهار نظر صریح نهاده‌های اطلاعاتی نسبت به اخراج آنان اقدام نکردید، ملت ایران بدانند رد صلاحیت شده‌ها دارای سوابقی از قبیل هواداری از گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب، گروه‌های چپ مارکسیستی، اهانت به مقدسات و مدعیان دروغین هستند. هجمه رسانه‌ای علیه نمایندگان در دفاع از شما را این قبیل آمار‌ها به خوبی نشان می‌دهد.  
 
غضنفرآبادی ورود عناصر فتنه در دانشگاه‌ها را یکی از دلایل موافقت استیضاح خود دانست و افزود: چرا شما اجازه دادید یکی از سران فتنه در دانشگاه حضور پیدا کند، اگر مصوبه شورای عالی، امنیت ملی در ممنوع التصویری وجود نداشت، امروز فیلم آن را نشان می‌دادیم.  
 
وی خطاب به وکلای ملت گفت: نمایندگان دلیل دفاع این فرد را از آقای وزیر بدانند، بازی دموکراسی هدایت شده را به قول خودتان با اعزام هیئت‌های آنچنانی در دانشگاه‌ها انجام دادید که دوستان پیرامون آن توضیحاتی ارائه خواهند کرد.  
 
نماینده مردم بم در مجلس خطاب به فرجی دانا تاکید کرد: سوال من این است که چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی را از حق قانونی‌اش در رای دادن در مورد روسای دانشگاه‌ها محدود کردید و آن‌ها را در مقابل دانشگاهیان قرار دادید که اگر رای به فرد فاقد صلاحیت بدهند، خلاف اعتقادشان عمل کرده و اگر رای ندهند شما فرصت فراهم کردید تا شورای عالی انقلاب فرهنگی مشروعیتش در دانشگاهیان مخدوش شود.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس تصریح کرد: آقای وزیر شما سرپرستانی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کردید که ظرفیت رای آوردن نداشتند، برای نمونه یکی از کسانی که در فتنه نقش فعال داشت و به همین دلیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به او رای نداده را شما با لجاجت حفظش کردید، مگر‌‌ همان زمان جناب آقای رئیس جمهور به شما نگفت که دوتای دیگر را نمی‌خواهد معرفی کنید، چرا عوض نکردید؟ و به نقد رئیس جمهور اعتنایی نکردید؟  
 
غضنفرآبادی ادامه داد: یادتان هست که دکتر حدادعادل به شما گفت که ما با آقای هاشمی وزیر بهداشت و درمان جدید آشنا شده اما شما را از قدیم می‌شناختیم، چطور است که هرکه را آقای هاشمی معرفی می‌کند رای می‌آورد اما هرکس را شما معرفی می‌کنید رای نمی‌آورد؟ در اینجا لازم می‌دانم از تدبیر‌ها و زحمات وزیر بهداشت تشکر و قدردانی کنم.  
 
وی تاکید کرد: چقدر آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تلاش کرد که کار به اینجا کشیده نشود، آقای دکتر امروز بیکاری خانواده‌ها را دچار افسردگی کرده، آیا ارزش دارد که دانشگاه‌ها باشگاه سیاسی یا بازارچه سیاسی شود؟  
 
نماینده مردم بم در مجلس اظهار داشت: آقای حدادعادل در جریان رای اعتماد به وزرا انقدر از شما و خانواده‌تان تعریف کردند که ما شیفته شدیم و به شما رای دادیم، شما قول دادید که آرامش را در دانشگاه‌ها حفظ کنید، ولی آیا این امر محقق شد؟ شما چکار کردید آقای وزیر که یک وزیر ضدانقلاب خارج نشین دولت اصلاحات از شما دفاع کند که همچنین یکی از سران فتنه و رسانه‌های خارجی از جمله CNN و BBC از شما دفاع کند؟  
 
عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس افزود: مشکل اساسی یک عده از سیاسیون این بوده و هست که مرزهای سیاسی خود را با ساختارشکنان و ضدانقلابیون داخلی و خارجی و خائن به انقلاب مشخص نکردند، ما نگرانی آن‌ها را از استیضاح و تلاش برای باقی ماندن شما را درک کردیم، شما چرا اعلام برائت نکردید؟ چرا در مقابل این حمایت‌ها هیچ گونه واکنشی نشان ندادید؟ شما وزیر این نظامید.  
 
غضنفرآبادی تاکید کرد: همین یک مورد برای عدم صلاحیت شما کافی نیست؟ شما فردای قیامت باید در برابر بیش از ۲۰۰ هزار شهید، همسران شهدا، امام (ره) و در محضر خداوند باید پاسخگو باشید، آنجا که این امکانات فضاسازی رسانه‌ای را ندارید که به داد شما برسد و به شما کمک کند.  
 
وی خطاب به فرجی دانا گفت: شما فتنه را درک کردید، فتنه‌ای که داشت ریشه نظام را می‌زد، اگر درک کردید چرا با بکارگیری افراد فتنه گر با نظام بازی کردید، آقای وزیر شما چشم تیزبین مجلس را باور نکردید، شما قدرت و وظیفه‌شناسی مجلس را باور نکردید، یقین بدانید که مجلس غیرت دینی و انقلابی دارد و در این مجلس هنوز یادگاران دفاع مقدس و فرزندان شهدا هستند.  
 
نماینده مردم بم در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آقای وزیر شما مطمئن باشید که از درون مجلس نهم مجلس ششمی بیرون نخواهد آمد، آقای رئیس جمهور شما اولین کسی بودید که چرخ‌های اعتدال دولت تدبیر و امید را از ریل خارج کردید، پس مصلحت دنیا و آخرتتان نیست در این سمت باقی بمانید.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار