اردبیل/

افتتاح طرح تولیدی قارچ 2 هزار تنی سبلان در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: همزمان با حضور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی طرح تولیدی قارچ 2 هزار تنی سبلان به بهره‌برداری می‌رسد.

عدیل سروی در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در قدم اول بازدید از طرح آبیاری، زهکشی پایاب سد یامچی و طرح تی 15 در اردبیل دیدن کند.

وی گفت: حجتی قرار است از برداشت مزرعه نمونه سیب‌زمینی بازدید کرده و از ایستگاه تحقیقاتی سامیان،‌ مزرعه گیاهان دارویی و اولین تولیدکننده بذر هیبرید سیب‌زمینی کشور دیدن کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بازدید از شرکت تعاونی مهر چهار ویژه پرورش ماهیان سردابی، بازدید از شبکه آبیاری پیله سحران و شبکه آبیاری رضی‌آباد و کمی‌آباد را از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به اردبیل اعلام کرد.

سروی در ادامه گفت: ‌در این سفر وزیر جهاد کشاورزی از مجموعه آرتا جوجه اردبیل بازدید کرده و در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان حضور به هم می‌رساند و در کنار آن شاهد افتتاح طرح تولیدی قارچ دو هزار تنی سبلان می‌شویم.

وی از تدوین درخواست‌های بخش کشاورزی از هیئت وزیران به ارزش 18 هزار میلیارد ریال و اعتبار حمایتی برای فعالان این بخش خبر داد و بیان کرد: این اعتبار به صورت درخواست‌ها و برنامه‌ها برای اخذ نظر حمایتی دولت تدبیر و امید و مساعدت رئیس جمهور در حق کشاورزان و تولیدکنندگان تدوین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین افزود: مهمترین درخواست ما مربوط به تکمیل شبکه پایاب سد خداآفرین است که در طول چهار سال با اعتباری بالغ بر 8 هزار و 400 میلیارد ریال می‌تواند به مرحله اجرا رسیده و تکمیل شود.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، افتتاح ، طرح ، تولیدی ، قارچ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.