مدیر کل دفتر توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی خبر داد :

شناسایی بیش از 52 هزار هکتار سکونتگاه غیرر سمی / تصویب بیش از 94 میلیارد ریال برا ی توانمند سازی

مصطفایی گفت: تهیه و تصویب مطالعات توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی 77 شهر در قالب 851 محله رسمی با مساحت بیش از 52 هزار هکتار و جمعیت پنج میلیون و 900 هزار نفر شناسایی شده است

مصطفایی مدیر کل دفتر توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه برنامه های توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی یک برنامه فرابخشی است افزود: لازمه موفقیت  توانمند سازی سکونتگاه های غیر رسمی در گرو همکاری و هماهنگی کلیه دستگاههای مربوطه است.

وی در ادامه افزود: همسویی سیاست ها و اقدامات دستگاه‌های بخشی با تصمیم‌گیری و سیاست گذاری در مورد مسئله و زمینه سازی برای تدوین برنامه های اجرایی مشترک از گامهای اساسی موفقیت برنامه توانمندسازی به شمار می‌رود.

 مدیر کل دفتر توانمند سازی سکونتگا های غیر رسمی در ادامه تصریح کرد:  اقداماتی از سال گذشته با تصویب سند ملی توانمند سازی توسط هیات وزیران، تصویب پروژه با همکاری بانک جهانی (طرح بهسازی شهری و اصلاحات بخش مسکن ) به طور جدی با عزم ملی و منطقه ای در دستور کار قرار گرفت.
 
مصطفایی با اشاره به اینکه تاکنون تهیه و تصویب مطالعات توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی 77 شهر در قالب 851 محله رسمی با مساحت بیش از 52 هزار هکتار و جمعیت پنج میلیون و 900 هزار نفر شناسایی شده است ،افزود:  از این تعداد محلات شناسایی شده 344 محله با مساحت 24 هزار و 318 هکتار با جمعیت بالغ بر دو میلیون و 900 هزار نفر به عنوان محلات منتخب برای انجام اقدامات توانمند سازی و ساماندهی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای مطالعات مصوب انجام شده 167 پروژه با اعتباری بالغ بر 94 میلیارد ریال در سکونتگاههای غیر رسمی 20 شهر و با تعداد 64 محله با همکاری مدیریت شهری و مردم در قالب ارتقا سرانه های خدمات شهری از قبیل پروژه های ساخت مرکز آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، امنیتی، ایجاد دسترسی ها و .... انجام شده یا در حال انجام است.

مدیر کل دفتر توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی درباره وظایف شرکت عمران وبهسازی شهری ایران تصریح کرد: شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به عنوان دبیرخانه ستاد ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی کشور است و یکی از وظایف اصلی آن  راه اندازی ساختارهای نهادی مرتبط با توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای رسمی در کشور بوده که در این راستا می توان راه اندازی ستاد های ملی ، استانی و شهر ستانی ، انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بخشی و ... را عنوان کرد.

وی  با اشاره به برنامه های سال گذشته ادامه داد: پیگیری تهیه و تصویب مطالعات توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی 15 شهر با تشکیل ستادهای توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی استانها و شهر ستانها انجام شد.

 مصطفایی در ادامه خاطر نشان کرد: هم چنین اجرای 35 پروژه، ابلاغ برنامه های و پروژه های مطالعات مصوب که به دستگاههای ذیربط سطح ملی و استاندران مربوط بود، انعقاد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای کشور ، سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور از جمله اقدامات شرکت در سال گذشته بوده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار