مسئول کمیته نظارت در ساخت و ساز مسکن مطرح کرد

ایجاد اشتغال ارزان در صنعت ساختمان/ لزوم مشارکت انبوه‌سازان و بخش خصوصی در بازار مسکن

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان خوزستان گفت: با حمایت، نظارت و ارائه تسهیلات از سوی دولت اشتغالزایی در بخش مسکن گسترش و روند بی‌کاری کاهش خواهد یافت.

مراد علی واهبی، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: با ارتقاء کارخانجات تولیدی مصالح ساختمانی هزاران شغل ایجاد خواهد شد که می‌تواند بخش عمده‌ای از نیروهای کار ساختمانی را در خود جذب کند.

وی تصریح کرد: دولت باید از مردم حمایت کند و با ارائه تسهیلات لازم، شرایط بازسازی ساختمان‌های فرسوده مسکونی را برای آنان فراهم نماید.
 
واهبی گفت: با استانداردسازی اجباری در ساخت و سازها و ارائه تسهیلات در بافت‌های فرسوده روند مطلوبی را در آینده بازار مسکن خواهیم داشت.
 
مسئول کمیته نظارت در سازمان نظام مهندسی اظهار داشت: دولت باید از هر دو اهرم انبوه‌سازان و بخش خصوصی کمک بگیرد تا بازار مسکن متحول شود چرا که با ورود بخش خصوصی و ایجاد سازوکارهای مناسب در به کارگیری متخصصین، نظامی هدفمند را در ساخت و ساز حاکم خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مدیریت، نظارت و حمایت دولت با ارائه تسهیلات در بخش مسکن از اهمیت بسزایی برخوردار بود.

عضو هیئت سازمان نظام مهندسی افزود: اختصاص وام مسکن به مبلغ 80 الی 90 میلیون تومان در حمایت از بخش مسکن و ترغیب متقاضیان به نوسازی مساکن مفید است.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار