گودرزی در نشست خبری با اصحاب رسانه:

تخلف فدراسیون فوتبال هنوز محرز نشده/ بهترین مربیان برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران پیشنهاد داده بودند

نشست خبری وزیر ورزش و جوانان با اصحاب رسانه از ساعتی پیش در ورزشگاه شهید شیرودی تهران آغاز شده است .

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ، گودرزی در این نشست خبری گفت: حل مشکل جوانان وظیفه تمام دستگاههاست و ما فقط وظیفه پیگیری داریم ، فقدان نظام جامع سلامت جوانان از مشکلات اساسی است .

*در برخی فدراسیون ها امکان تبانی وجود دارد


وی در مورد اساسنامه برخی فدراسیون‌ها اذعان داشت: برای ما اجرای اساسنامه و رعایت قانون اصل مهمی است و البته نظارت کامل را بر این قضیه خواهیم داشت و دریک مقطع احساس کردیم در برخی فدراسیون ها امکان تبانی وجود دارد انتخابات و مجمع را به تعویق انداختیم و خوشبختانه در حال حاضر اکثر فدراسیون‌هایی که در دوره قبلی با سرپرست اداره می‌شدند دارای رییس هستند بجز 3 فدراسیون که البته یکی از آنها فدراسیون اسکی است که بنده در مورد تبانی دچار شک بودم و انتخابات را به تعویق انداختم ضمن اینکه در فدراسیون بسکتبال بنا بر مصالحی انتخابات هنوز برگزار نشده و فدراسیون تیر و کمان که بنده خودم از رییس خواهش کردم فعلا به کار خود ادامه بدهد تا زمانیکه بتوانیم انتخابات را برگزار کنیم، ضمن اینکه به دلیل امکان مدال آوری این رشته در حال حاضر نخواستیم انتخابات فوری اجرا می‌شود.

*رضازاده هرچه سریعتر تکلیف خود را روشن کند!


گودرزی در مورد روسای فدراسیون‌هایی که با شرایط ویژه در حال خدمت هستند گفت: در برخی فدراسیون‌ها اگر احساس دوگانگی می‌شود باید گفت به دلیل مواردی است که ما باید به ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر استناد کنیم. به عنوان مثال جواب استفساریه ما از مجلس شورای اسلامی در مورد برخی روسای فدراسیون‌ها هنوز 6ماه است جواب نگرفته و همین موضوع نیز مورد بحث است.

وی اظهار داشت: حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه‌برداری- هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی نیز جزئی از این موضوع هستند که البته از رضازاده خواستیم که سریعتر تکلیف خود را روشن کند و ما معتقدیم وی متعلق به وزنه‌برداری است و باید در وزنه‌برداری بماند. در مورد هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی نیز باید جواب استفساریه مجلس بیاید تا در مورد وی نیز تصمیم گیری شود.

*هنوز تخلفی در فدراسیون فوتبال برایم محرز نشده است


وی ادامه داد: در خصوص برخی ابهامات در اساسنامه فدراسیون فوتبال هنوز تخلفی برای بنده محرز نشده است و باید این مسئله کارشناسی شود ضمن اینکه در موارد تخلف هم از جمله‌ ترجمه نادرست در اساسنامه کمیته ملی المپیک قرار بود پس از مشخص شدن این قضیه مشکلات را حل کنیم و اساسنامه را به سوزان سوییس بفرستیم اما شیطنت در این قضیه و افشای نامه ما را بر آن داشت به دلیل اینکه متهم به دخالت دولت در کمیته ملی المپیک نشویم.

* در جلسه‌ای با خصوصی سازی راهکارهای نهایی را بررسی میکنیم


وزیر ورزش و جوانان گفت : چهارشنبه در جلسه ای با خصوصی سازی راهکارهای نهایی بررسی می شود ، سرخابی ها در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفتند .

گودرزی در مورد خصوصی‌سازی گفت: متاسفانه خصوصی‌سازی در تعریف عام به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اطلاق می‌شود اما به واقع این موضوع به این مشکل نسبت و خصوصی ‌سازی باید  به طور کامل در بخش ورزشی با شرایط ویژه‌ای انجام پذیرد.

وی افزود: اماکن ورزشی نیز از مجله مواردی است می‌بایستی در بخش خصوصی لحاظ شود ضمن اینکه برخی اقایان بار است آمدند و باشگاههای را در اختیار گرفتند اما پس ازمدتی به زندان افتادند و باشگاه همه در بلا تکلیفی به سر می‌برد و مثال زنده آن باشگاه راه آهن است.

*بازرسان اصل 90 مسائل مالی فدراسیون ها بررسی می کنند


گودرزی افزود: بازرسان سازمان های ذی ربط با هماهنگی وزارت ورزش و کمیسیون اصل 90 مسائل مالی فدراسیون ها را بررسی می کنند و شفاف سازی برای ما مهم است .

* دولت نباید به فدراسیون ها از گل نازکتر بگوید


وی ادامه داد : بحث حضور سجادی در فدراسیون فوتبال شایعه است و این موضوع را تکذیب می کنم ، ساختمان و اعتبار متعلق به وزارتخانه است اما دولت اجازه ندارد از گل نازکتر به برخی فدراسیون ها بگوید این مساله در کدام منطق می گنجد ؟

گودرزی تصریح کرد: برای اینکه نشان دهیم شفافیت در زمینه اسپانسرهای سرخابیها وجود دارد هر کسی که اعلام حضور برای اسپانسرینگ کند و رقم بالاتری بپردازد به آن احترام می گذاریم و این اتفاق خواهد افتاد .

*فضا به گونه ای بود که ماندن کی روش در ایران را رقم زد


 گودرزی در مورد بحث‌های تیم ملی و کی‌روش گفت: سعی می‌کنیم در این مسائل ورود نداشتیم باشیم چرا که این موارد مربوط به فدراسیون ها می‌شود اما اگر به عنوان کارشناسی نظری از ما بخواهند به طور حتم نظرمان را می‌دهیم.

وی عنوان داشت: پس از جام جهانی یک همدلی و یکپارچگی که واقعا هنر می‌خواست در این جامعه فوتبالی بنابر حفظ کی‌روش بوجود آمد و همین مسئله باعث شد فضا به گونه‌ای باشد که کی‌روش در سمت سرمربیگری ایران بماند اما فی نفسه ما نباید به شکست راضی باشیم و در خیابان دست به آسمان بگیریم و شادی کنیم ما نسبته به 4 دوره قبل تغییری نکردیم و اگر روند به همین منوال باشد باز هم در جام جهانی آینده به یک مساوی و باختهای خوب راضی می‌شویم.

گودرزی افزود: تیم ملی ایران بهترین پیشنهادها را از بهترین مربیان جهان پس از جام جهانی داشت اما فضا به گونه‌ای بود که می‌بایستی کی‌روش در سمت خود می‌ماند و البته بنده معتقدم هرگاه نیاز به تغییر باشد چه داخلی و  چه خارجی باید از تغییرات به نحو احسن استفاده کرد.

*شاید بر حسب تصادف در اینچئون چهارم شویم
!

وی در مورد مقام ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: ما در دوره‌های مختلف مقام‌هایی از قبیل هفتم-دهم و چهارم هم داشته‌ایم اما معتقدم برحسب بررسی آماری و نرخ میانگین مدال‌آوری در دوره‌های مختلف و بررسی مدال‌آوری حریفان ایران باید گفت ما حدود 5الی6 رتبه‌ای است که می‌توانیم در اینچئون کسب کنیم و در غیر اینصورت شاید برحسب تصادف چهارم هم بشویم اما باید گفت حتی دوره قبل نیز ما به صورت تصادفی مقام چهارم را کسب کرده‌ایم اما بنده معتقدم در این دوره ما توانایی پنجم یا ششم شدن را داریم.

*تهران از لحاظ فضای ورزشی محروم است


وزیر ورزش و جوانان در مورد فضاهای ورزشی درتهران گفت: تهران در حال حاضر جزو مناطق محروم از لحاظ فضای ورزشی قرار دارد. سرانه ورزش در تهران 33 سانتی متر است و در استان البرز 30 سانتی متر، پس در این مقطع بایستی به این موضوع توجه شود.
در گذشته این آقایان آمدند و اعلام کردند، 1377 سالن ورزشگاه را افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسانیم که اکنون متاسفانه نه تنها نتوانستند بلکه 93 پروژه فقط به اتمام رسیده و بنده معتقدم به طور کلی عدد 1377 از کجا آمد؟ باید کار کارشناسی انجام شود که البته ما در این مورد کار گروه‌های ویژه‌ای داریم که در حال بررسی این مسائل هستند.

*با توجه به برطرف شدن مشکلات، باز هم آقایان معتقدند وزارت برنامه‌ریزی ندارد

وی افزود: ما زمانیکه وزارت ورزش و جوانان را تحویل گرفتیم 3 ماه از دیگر وزراء و کابینه عقب بودیم و البته با وضعیت نابسامان فدراسیون‌های بی‌رئیس و انتخابات چالش برانگیز کمیته ملی المپیک که می‌بایستی برگزار شود اما در همین مدت با برنامه‌ریزی توانستیم خیلی از این مشکلات را برطرف کنیم اما آقایان معتقدند وزارت ورزش برنامه‌ریزی ندارد.

گودرزی همچنین گفت: بنده از کارت زرد و قرمز مجلس و از استیضاح واهمه‌ای ندارم و تا آخرین لحظه برنامه‌هایم را پیگیری می‌کنم ضمن اینکه در این دوره تقابل مناسبی بین نمایندگان مجلس و وزارت ورزش وجود دارد و این می‌تواند به پیشبرد اهداف ما کمک کند.

وی درباره قانون ورزش تصریح کرد: ما قانون ورزش را در نظر داریم این قانون مربوط به تاسیس و نحوه شکل‌گیری ارتباط وزارت ورزش با سایر نهادهای ورزشی است این موضوع بررسی می‌شود و تا پایان هفته تقدیم دولت می‌گردد تا توسط کمیسیون‌های دولت به تصویب برسد و به مجلس شورای اسلامی ارائه شود و طی ارتباطی که با کمیسون‌های مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت بتوانیم روند کارها را زودتر پیش ببریم.

* تلاش در جهت ارتقای ورزش بانوان، اولین هدفمان است

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: قانون جامع ورزش بسیار فراگیر است و انجام مطالعه بررسی‌های بیشتر را مدنظر قرار داریم. در شروع کار بخش عمده‌ای از تلاش‌ها در جهت ارتقای ورزش بانوان است و پیش از 50 درصد دچار مشکلاتی بودند.

متاسفانه در بخش بانوان عدالت به صورت کامل انجام نگرفته که این مساله باعث شده است با تلاشی که در این مدت انجام داده‌ایم جایگاه بانوان در ساختار ورزش فدراسیون‌ها و اداره کل‌ها را بالا ببریم و آنها بتوانند با تلاش خودشان نیز مشکلات را برطرف کنند و یکی دیگر از مسائلی که بوجود آوردیم شورای راهبری متشکل از ورزشکاران بانوان است که در آن بانوان بتوانند مسائل مختلف را حل و پیگیری کنند که ما نیز در این امر پشتیبان آنها خواهیم بود.

*با وجود محدودیت‌های فراوان، مشکلات زیرساختی را رفع کرده‌ایم

گودرزی همچنین درباره مشکلات استان‌ها عنوان کرد: در 9 ماهی که خدمت مردم و دولت بودم 12 سفر استانی داشتم تا در این سفرها بتوانیم با مشکلات مردم آشنا شویم و صحبت‌ها و درخواستهای آنها را به دولت انتقال داده و با تلاشی که داشتیم و با توجه محدودیت‌های منابع، سایر مشکلات زیرساختی را حل کنیم.

* 50 سال زمان و هفت میلیارد تومان برای اتمام کار پروژه ها نیاز داریم

وزیر ورزش درباره پروژه‌های ناتمام کشور بیان کرد: در حال حاضر 3870 پروژه ناتمام در کشور وجود دارد که تا امروز فقط کلنگ آنها خورده است، بدون اینکه منابع آن پیش‌بینی شود و با ارگان‌های لازم در جهت تامین منابع آن هماهنگی شود، با بررسی‌های انجام گرفته برای اتمام این پروژه‌ها به بیش از 50 سال زمان نیاز داریم و بیش از 7 هزار میلیارد تومان برای اتمام کار نیاز است.

وی در ادامه افزود: این موضوع باید مورد توجه مردم قرار بگیرد و حل این مسائل مطابق با امکانات است سیاست دولت این است که پروژه‌های بالای 90 درصد را تا پایان سال به اتمام برساند و امیدوارم چیزی حدود 150 پروژه‌ را امسال به پایان برسانیم و الباقی این پروژه‌ها برای سال های بعدی باقی می‌ماند و طبق اهداtی که در نظر گرفته شده این اجازه وجود دارد که پروژه‌های زیر 50 درصد را با درنظر گرفتن تخفیف و مسائلی به بخش خصوصی انتقال بدهیم.

*دخالتی در امور فدراسیون‌ها نخواهیم کرد

گودرزی در ادامه درباره مخالفتش با حضور کفاشیان در فدراسیون فوتبال تصریح کرد: یکی از مواردی دولت حرکت بر اساس قانون و عقلانیت و همین طور اساسنامه فدراسیون می‌باشد ولی نظاره‌گر این هستیم که فدراسیون ها براساس برخی شرایط، اساسنامه‌شان را تغییر می‌دهند و آنچه ما به دنبالش هستیم این است که دولت نقش نظارتی بر فدراسیون‌ها داشته باشد.

مطلقا دخالتی در امور فدراسیون‌ها نخواهیم کرد که این درباره کفاشیان و فدراسیون فوتبال نیز صدق می‌کند.

*روزنامه‌ها باعث بیان حقیقت می‌شوند

گودرزی درباره نقش رسانه‌ها گفت: وقتی رسانه‌ها نقد می‌کنند مسئولان نسبت به عملکردشان آگاه می‌شوند و همین باعث بیان حقیقت می‌شود و اگر قرار است مسئولی از عدم وجود کارشناسی تصمیمی احتمالی اتخاذ کند این تصمیمات صحیح‌تر می‌شود. سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبتنی بر عقلانیت است و در بحث‌های ریاست جمهوری هم مطرح شده که این دولت نقد رسانه‌ها را ارج می‌نهد.

وی در ادامه افزود: سال گذشته سه ماه بعد از آخرین انتخاب وزرا نوبت به وزیر ورزش رسید. من قبل از ورود به وزارتخانه یک ارزیابی کلی انجام داده بودم که در بدو ورود متوجه این نارسایی‌ها شدم. مهمترین مسئله که به چشم می‌خورد عدم رعایت قوانین و مقررات و دستورالعمل‌هایی بود که توسط مسئولان دولت قبل تصویب شده بود.

*ورزش ما نباید مانند زمان ناصرالدین شاه سکه‌ای شود!

وزیر ورزش با بیان اینکه ورزش ما نباید به سبک صفویه و ناصرالدین شاه سکه‌ای شود، عنوان کرد: هر زمان که در جیب من و معاونان سکه ریختند و هدیه دادند آن وقت بگویید تشویق هم جای خودش را دارد. یک بازیکن گل می‌زند از ما می‌پرسند، برای این گل چقدر سکه می‌دهید؟ بهتر است به این مسائل دامن نزنید و ورزشکار خوب است که شغل داشته باشد و تحصیل کند. ما هم قبل از بازی‌های آسیایی مطالبات آنها را پرداخت خواهیم کرد.

انتهای پیام/
محمود گودرزی در ابتدای نشست درباره نقش رسانه‌ها گفت: - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930602000433#sthash.Sq4Vi9Dv.dpufمحمود گودرزی در ابتدای نشست درباره نقش رسانه‌ها گفت: - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930602000433#sthash.Sq4Vi9Dv.dpufمحمود گودرزی در ابتدای نشست درباره نقش رسانه‌ها گفت: - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930602000433#sthash.Sq4Vi9Dv.dpuf

محمود گودرزی در ابتدای نشست درباره نقش رسانه‌ها گفت: - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930602000433#sthash.Sq4Vi9Dv.dpufمحمود گودرزی در ابتدای نشست درباره نقش رسانه‌ها گفت: - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930602000433#sthash.Sq4Vi9Dv.dpufمحمود گودرزی در ابتدای نشست درباره نقش رسانه‌ها گفت: - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930602000433#sthash.Sq4Vi9Dv.dpuf
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار