فانی خبر داد

افزایش 25 درصدی حقوق فرهنگیان با کاهش 200 هزار نفری این جمعیت

وزیر آموزش و پرورش از افزایش 25درصدی حقوق فرهنگیان با کاهش 200 هزار نفری این جمعیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در میزگردی که با عنوان اقتصاد و امور رفاهی فرهنگیان برگزار شد گفت:‌ باید به این یقین برسیم که تلاش کنیم تعداد کارمندان فرهنگی را در آموزش و پرورش کاهش دهیم.

وی با اشاره به این که تا 4 سال آینده 10 درصد و 10 سال آینده 50 درصد از کارمندان آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند گفت:‌ به کار گیری نیروی انسانی جدید را می‌بایست طوری مدیریت کنیم که تعداد کارمندان آموزش و پرورش به 800هزار نفر برسد یعنی اگر بتوانیم از جمعیت 1میلیون نفری فرهنگیان،200هزار نفر را کاهش دهیم و تعداد کارمندان را به  800 هزار نفر برسانیم میزان حقوق این 800 هزار نفر 25 درصد بدون این که به دولت فشاری وارد شود افزایش پیدا می‌کند.

فانی خطاب به مدیران آموزش و پرورش استان‌ها گفت: به هیچ عنوان به دنبال استخدام نیروی انسانی جدید حتی به صورت مجانی نباشیم زیرا این موارد در آینده برای ما تعهد استخدامی ایجاد می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سال‌های گذشته یک استخدام 60 هزار نفری و 2 استخدام 40هزار نفری در آموزش و پرورش داشتیم که اکثر این افراد بدون گذراندن دوره‌های تربیت معلم وارد آموزش و پرورش  شدند که هم اکنون مشکلاتی را ایجاد کرده‌آند.

وی در ادامه خطاب به مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: بازار لوازم تحریر و تجهیزات مدارس بازار بزرگی است که ما نباید از آن غافل باشیم بلکه روی این بازار حساب جدی می‌بایست باز کنیم.

فانی در پایان خاطرنشان کرد:‌ در آموزش و پرورش فروشگاه‌های فرهنگان را داریم که فعال نیست همچنین درمانگاه‌ها و باشگاه فرهنگیان و خانه‌های معلم را شاهد هستیم که به دنبال تجمیع این موارد به سود فرهنگیان هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
اون 40 هزار نفر سال89 استخدام شدن همه تحصیل کرده بودند مدرک دانشگاهی داشتند جناب اقای فانی ایا خود شما که جوان بودین استخدام شدید مدرک کارشناسی ارشد داشتیت؟ اکثر کسایی که استخدام شدن مدرک بالا دارند و سوادشون بالاست مگر اینکه کسایی باشن که به سفرس کسایی مثل شما استخدام شده باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
پس کاهش معلم برابر افزایش حقوق نه اینکه تثبیت این تعداد همراه با افزایش درست حسابی حقوق. هیچکس نگران نباشه هرچی بیشتر حقوق داده شه بهره وری خیلی زیاد میشه مثلاانگیزه یه ملیون کجا دوملیون کجا
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۲۳:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
درعوض تورم هم۵۰درصد زیاد میشه اصلا من میگم بهتر نیست این ۲۰۰هزار نفر را سر به نیست کنیم تا اون ۸۰۰هزار نفر زودتر به حقوق بیشتر برسند بابا ایول کرور کرور اینطرف انطرف خورده شد هیچ هم اضافه نبود من نمیدونم چرا فقط معلمان اضافه هستند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
اقای فانی چه مشکلاتی ایجاد کردند کاش نوع ان را هم میگفتی ببینیم این140 هزار معلم آیا مشکل اقتصادی درست کردند یا باع ایجاد تحول شدند
آخرین اخبار