سعید زیبا‌کلام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دستگاه دیپلماسی پاسخگوی اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ باشد

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی پاسخگوی اخراج دانشجویان نروژی باشد، گفت: دشمنان ایران در صدد هستند که علیه جوانان ما حق کشی کرده و نگذارند به مراتب علمی بالا برسند.

"سعید زیبا کلام" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره اخراج دانشجویان ایرانی از دانشگاه‌های نروژ، گفت: پس از انعقاد توافقنامه ژنو شوروشوقی تمام کشور را فرا گرفت، این در صورتی بود که مردم از بطن سرنوشت این توافقنامه بی‌اطلاع بودند.

وی تصریح کرد: اخراج دانشجویان از دانشگاه نروژ می‌تواند یکی از اثرات به سر انجام نرسیدن این توافقنامه باشد که در این قضیه وزارت خارجه کشورمان باید پاسخگو باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه هرچه قدر می‌گذرد تحریم‌ها ابعاد مختلفی می‌گیرد، اظهار داشت: امروز در نروژ این اتفاق رخ داد، فردا در مابقی کشور‌های آمریکایی نوع دیگری از تحریم را علیه فرزندان این آب و خاک اعمال می‌کنند.

 وی افزود: سرانجام نرسیدن این توافقنامه منجر شد علاوه بر اینکه تحریم‌ها برداشته نشود، دامنه آن به طرق مختلف گریبان‌گیر همگان شود.

زیباکلام با بیان اینکه عرصه بین المللی در این روزگار بر مبنی همدلی نیست، بیان داشت: دشمنان ایران در صدد هستند که علیه جوانان ما حق کشی کرده و نگذارند به مراتب علمی بالا برسند.

وی ادامه داد: عرصه بین المللی، عرصه رقابت، زورگرایانه وقدرت گرایانه بوده وبه دنبال کسب سیطره برای خود می‌باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: کشور‌های غربی با انقلاب و نظام ما مشکل دارند و تحریم‌ها علیه ما بهانه است.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشجو ، نروژ ، اخراج ، ایرانی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار