تظاهرکنندگان آمریکایی در اعتراض به نژادپرستی پلیس، امروز بزرگراه فرگوسن را مسدود خواهند کرد

تظاهر کنندگان خواهان اعلام کردند به نشانه اعتراض علیه ن‍ژاد پرستی و خشونت پلیس، روز دوشنبه بزرگراههای فرگوسن را مسدود خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، حدود 1000 تن از مردم شهر فرگوسن آمریکا علم رغم بارش باران ، بار دیگر در یک تظاهرات آرام و مسالمت آمیز ، به سمت ایستگاه پلیس این شهر حرکت کردند و اعلام کردند که امروز دوشنبه بزرگراههای فرگوسن را مسدود خواهند کرد.


سازمان دهندگان این تظاهرات از مردم خواستند که روز دوشنبه در بزرگراه بین ایالتی شماره 70 و سایر بزرگراههای فرگوسن ، وسائط نقلیه خود را به مدت چهار ساعت  و نیم متوقف و چراغ خطر اتومبیل خود را روشن کنند.


گفتنی است، جسد بی جان "مایکل براون" شهروند 18 ساله سیاهپوست آمریکایی و تازه‌ترین قربانی نژادپرستی پلیس آمریکا، به مدت چهار ساعت و نیم در خیابان رها شده بود.

تظاهر کنندگان اعلام کردند که هیچ ترسی از واکنش احتمالی پلیس ندارند و با قدرت در خیابان ظاهر خواهند شد و بار دیگر خواهان اجرای عدالت در حق ماموری خواهند شد که به ضرب گلوله مایکل براون را به قتل رسانده بود.

آنها تهدید کرده‌اند اگر پلیس خاطی بازداشت نشود، دو روز دیگر بزرگراه فرگوسن را خواهند بست.

شایان ذکر است قتل مایکل براون، بار دیگر باعث شروع مباحث و مناظراتی در بین نخبگان آمریکا در مورد نحوه ارتباط سیاه پوستان و سفید پوستان شده است.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار