قائم مقام وزیر نفت خبر داد

گازرسانی سی ان جی به 550 هراز روستا از طریق لوله کشی/ خروج 80 هزار تاکسی فرسوده از ناوگان حمل و نقل

هامانه با بیان اینکه وزارت نفت گازرسانی به 550 روستا را از طریق گاز CNG را در دستور کار خود قرار داده است گفت: در این روش گاز از طریق لوله کشی به این روستاها داده می‌شود اما لوله کشی آنها به خط سراسری متصل نیست و این کار از طریق ایجاد مخزن انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سیدکاظم وزیری هامانه قائم مقام وزیر نفت در در ششمین همایش ملی خودرو، CNG و سوخت‌های جایگزین با بیان اینکه وزارت نفت گازرسانی به 550 روستا را از طریق گاز CNG را در دستور کار خود قرار داده است گفت: در این روش گاز از طریق لوله کشی به این روستاها داده می‌شود اما لوله کشی آنها به خط سراسری متصل نیست و این کار از طریق ایجاد مخزن انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح قرار است به زودی در شورای اقتصاد تصویب شود، گفت: ساخت 1000 جایگاه CNG دیگر نیز در برنامه وزارت نفت قرار گرفته است که با ساخت این تعداد جایگاه قطعا دیگر شاهد صف های طولانی CNG نخواهیم بود.

قائم مقام وزیر نفت همچنین تأکید کرد: تا زمانی که کیفیت تجهیزات صنعت CNG ارتقا نیافته نمی‌توان به بازارهای بین المللی فکر کرد، تا وقتی مشکلات داخلی حل نشده است کشورهایی که خواهان صنعت CNG ایران هستند به مرور این مشکلات پی خواهند برد و از وارد کردن آن خودداری خواهند کرد. در حال حاضر هم خودرو، جایگاه و هم بازرسی تجهیزات در کشور با کیفیت بالا صورت نمی‌گیرد.

هامانه افزود: صادرات تجهیزاتCNG بدون ارتقای کیفیت مانند جریان صادرات سمند به چند کشور خارجی است که به دلیل عدم ارائه خدمات پس از فروش و قطعات یدکی روند آن متوقف شد. ضمن اینکه وقتی کشوری مانند افغانستان برای کالاهای وارداتی به کشور خود استاندارد مشخص می‌کند و براساس همین استاندارد واردات برخی کالاهای ایرانی به این کشور متوقف می‌شود باید بدانیم که سایر کشورها نیز دراین زمینه بسیار حساس هستند.

وی یکی از ایرادات فعلی خودروهای دوگانه سوز را پیچیدن بوی گاز در اتاق خودرو عنوان کرد و گفت: زمان این است که علاوه بر بازاریابی برای صادرات تجهیزات صنعتCNG به دنبال بهبود کیفیت آن نیز باشیم.

قائم مقام وزیر نفت تصریح کرد: در سال 84 با شهرداری برای احداث واحد جایگاهها در گوشه پارک ها به تفاهم رسیده بودیم اما عملیاتی نشد. در همین راستا وزیر نفت به دنبال اجرایی کرده این موضوع است که با تحقق آن با شهردار جلساتی را تشکیل داده است. 

وی  با تاکید براینکه اگر به دنبال صادارت و محصولات و تکنولوژی و حضور در بازارهای جهانی هستیم بایستی نخست مشکلات داخلی را در این بخش حل کنیم بعد به فکر صادرات باشیم.

هامانه خاطرنشان کرد: در حال حاضر خودروها در حین سوخت گیری و بازدید و کنترل و دوره ای با مشکل مواجه هستند. وزارت نفت و سازمان استاندارد باید نظارتها را بیشتر کنند.

وی از خروج 80هزار تاکسی، 60 هزار ون و 17 هزار اتوبوس فرسوده در کشور خبر داد و گفت: این خودروها ظرف 5 سال آینده از مدار سروریس خارج می شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بنزین ، خودرو ، گاز ، سی ان جی ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار