مشهد/

داوری بیش از 270 مقاله جهت ارائه در سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: بیش از 270 مقاله توسط یکصد نفر از اندیشمندان حوزه علوم اجتماعی، برای ارائه در سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایراندر گناباد داوری شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سید حسن موسوی چلک در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام اینکه 27 کمیته تخصصی از اردیبهشت ماه امسال بررسی این مقاله ها را در 27 محور آغاز کردند، اظهار داشت: از این تعداد مقاله 21 مورد بصورت سخنرانی در دو روز برگزاری کنفرانس و 170 مقاله درقالب پوستر ارائه می شود و تعدادی نیز با شرایط این کنفرانس مطابقت نداشت.

وی افزود: در کنار این کنفرانس 27 کمیته علمی نیز، پیشنهادهای خود را برای تدوین برنامه ششم توسعه در حوزه مسائل اجتماعی کشور ارائه می دهند.

دبیر علمی سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران از این کنفرانس بعنوان بزرگترین رویداد اجتماعی کشور نام برد و گفت: از آنجا که این رویداد عملی پژوهشی با همکاری دستگاه های ارشد مرتبط با مسائل اجتماعی و حضور بیش از 400 اندیشمند و محقق این حوزه برگزار می شود، دستاوردهای ارزنده برای این کنفرانس پیش بینی می شود.

موسوی چلک افزود: مقالات ارائه شده از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار است که با توجه به رایزنی با دولت، مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام ، قطعا دستاوردهای این کنفرانس در تدوین برنامه ششم توسعه مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

نماینده مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیزدر این نشست ‌با اعلام اینکه 160 نفر از نخبگان و اساتید برجسته حوزه مسائل اجتماعی و بسیاری از معاونین وزرا و مدیران کل از سراسر کشور در این کنفرانس حضور خواهند داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه محور کنفرانس امور اجتماعی در برنامه ششم توسعه است، معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري هم برای استفاده از دستاوردهای این کنفرانس در تدوین برنامه ششم اعلام آمادگی نمودند که امیدوارم دستاوردهای این رویداد بتواند برکات فراوانی در حوزه اجتماعی برای کشور و نیز برای شهرستان داشته باشد.

دکتر محمد رجایی در خصوص تاثیرات این کنفرانس که با محوریت امور اجتماعی در برنامه ششم توسعه برگزار می‌شود همچنین گفت : قطعا این کنفرانس می‌تواند از نظر تئوریک در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگزاری ‌های برنامه ششم توسعه کشور نقش موثر و مهمی داشته باشد، اما برای آنکه این دستاوردها بتواند در بعد اجرایی برای رفع تبعیض‌ها و متعادل کردن درآمد مردم و رفع مشکلات افراد نیازمند مددکاری اثرگزار باشد، باید برای تضمین اجرایی شدن برنامه‌ها بر جایگزین کردن منابع مالی ثابت و قابل وصول قطعی به جای درآمدهای متغیر نفتی تاکید شود.

وی استفاده از منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها و مالیات بر ارزش افزوده را دو منبع مناسب برای این امر برشمرد و افزود: در کشورهای پیشرفته نیز دولت‌ها در حیطه مددکاری و برای رفع فقر و کاهش نابرابری و رسیدگی به افراد نیازمند، از پرداخت یارانه به اقشار کم درآمد استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص برگزاری سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران در گناباد گفت: خوشبختانه با توجه به پیشینه خوب دو کنفرانس قبل که توانست ظرفیت‌های موجود در گناباد را هم از نظر اهتمام مسئولین و هم از نظر توان کادر اجرایی کنفرانس به اثبات برساند و همچنین شخصیت برجسته مرحوم علامه بهلول که الگوی عملی کاملی در این زمینه بود،ذهنیت مثبتی میان نخبگان و مسئولین کشوری فراهم شد تا گناباد را مستحق برگزاری این کنفرانس بدانند.

گفتنی است سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی با محوریت امور اجتماعی در برنامه ششم توسعه 12 و 13 شهریورماه در دانشگاه آزاد گناباد برگزار می شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.