طبیب‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دانشگاه باید عقبه علمی نظام در اقتصاد مقاومتی باشد/اجازه‌ نمی‌دهیم دانشگاه‌ به اتاق جنگ فتنه‌گران تبدیل شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دانشگاه باید عقبه علمی نظام در اقتصاد مقاومتی باشد اگر این نقش تبدیل شود به ایجاد فضای تنش سیاسی دانشجویی و ایجاد درگیری سیاسی امنیتی بزرگترین ضربه‌ای است که در شرایط تحریم‌های فعلی به دانشگاه وارد می‌شود.

"زهره طبیب‌زاده" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه فردی باید وزیر علوم شود که در وهله اول از حاشیه‌سازی‌‌ها در وزارت علوم پرهیز کرده و طبق فرموده مقام معظم رهبری فاصله خود را با فتنه و فتنه‌گران حفظ کند. چرا که افرادی که در فتنه فعال بوده‌اند به هیچ وجه نباید وارد وزارت علوم شوند.

وی ادامه داد: شخصی باید در وزارت علوم حضور داشته باشد که اساس کارش ارتقای رشد علمی در دانشگاه‌ها باشد و اگر نیاز به فعالیت سیاسی در دانشگاه‌ است در جهت تقویت آن فعالیت گام بردارد، اما باید فعالیتی که همسو با گرایش‌های نظام و پاسخ‌های مقام معظم رهبری باشد را شکل دهد. شخصی که در وزارت علوم اساس فعالیتش بازسازی تشکل‌های دانشجویی افراطی است این فرد جایگاهی در وزارت علوم ندارد؛ مانند انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر که اشخاصی را به عنوان محور برای فعالین و فعالیت‌های دانشجویی دانشگاه‌ها قرار می‌دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: این موضوع خاطره جریانات قبل از انقلاب فرهنگی را در دانشگاه تجلی می‌کند که هیچ ثمره‌ای برای دانشگاه‌ها جز تشدید اختلافات سیاسی نداشت قبل از انقلاب فرهنگی شاهد نقش ویژه اتاق جنگ‌ دانشگاه‌ها در حوادث سیاسی آن دوران بودیم متأسفانه روندی که سال گذشته در دانشگاه‌ها شروع شده بود بازسازی آنگونه انجمن‌های اسلامی و جریان‌های سیاسی دانشجویی در دانشگاه‌ بود.

طبیب‌زاده اظهار داشت: در صورتی که آن روند ادامه پیدا می‌کرد ما نیازمند انقلاب فرهنگی جدید برای دانشگاه‌ها بودیم و قطعا حادثه سال 78، کوی دانشگاه و فتنه 88 که نقش دانشگاه در این 2 حادثه در کشور به شدت جدی بود این را در سال‌های آینده نیز شاهد بودیم هر فردی بخواهد این نوع فضا و سیاست‌ها را در دانشگاه استمرار دهد دیدگاهش به نفع مسائل سیاسی و امنیت نظام نیست.

وی تصریح کرد: شخصی باید در وزارت علوم حضور پیدا کند که دانشگاه‌ را تبدیل به اتاق جنگ برای فتنه‌گران نکند و رشد علمی که مقام معظم رهبری قائل بودند مانند ارتباط بین صنعت و دانشگاه و ایجاد زمینه‌های اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های اقتصادی کشور را در دانشگاه‌ها به لحاظ علمی تئوریزه و در آن جهت حرکت کند.  

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: دانشگاه باید عقبه علمی نظام در اقتصاد مقاومتی باشد اگر این نقش تبدیل شود به ایجاد فضای تنش سیاسی دانشجویی و ایجاد درگیری سیاسی امنیتی بزرگترین ضربه‌ای است که در شرایط تحریم‌های فعلی به دانشگاه وارد می‌شود. بنابراین فردی باید در دانشگاه حضور پیدا کند که بی‌حاشیه‌ و مسائل سیاسی، علمی و رشد علمی در دانشگاه‌ها نقطه همت او قرار گیرد.

طبیب‌زاده با اشاره با بیان اینکه معرفی وزبر به عهده رئیس جمهور است، گفت: خواسته‌ نمایندگان مجلس از رئیس جمهور محترم این است که ملاحظات مجلس را در نظر گیرد و زمینه تقابل بین دولت و مجلس با معرفی افرادی مثل فرجی دانا مجدد تقویت نشود و شاهد همدلی بیشتر بین این دو ارگان باشیم امیدواریم انتخاب جدید رئیس‌جمهور منجر به ارتباط بیشتر دولت و مجلس و انتخاب رأی بالا به وزیری شود که ارزش‌های مورد نظر مقام معظم رهبری را تأکید داشته باشد تا بتواند با رأی بالا از مجلس اعتماد گیرد. نمایندگان مجلس در جایگاهی نیستند که  برای رئیس جمهور تعیین تکلیف کنند ما معیارها را پیشنهاد می‌دهیم.


انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار