تکذیبیه و پاسخگویی فدراسیون بسکتبال در مورد عرفان نساج پور/ مدارک موجود هم منتشر شد

مشکل پست یک تیم ملی بسکتبال و جنجال خبر "خط خوردن عرفان نساج پور به خاطر 11 هزار دلار" باعث شد فدراسیون بسکتبال در روز آخر مرحله گروهی جام جهانی دست به کار شده و تکذیبیه ای در این مورد منتشر کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ 13 بازیکن تیم ملی بسکتبال راهی اردوی آخر قبل از جام جهانی در اسلوونی شدند و قرار بود یک بازیکن بعد از تورنمنت اسلوونی از این ترکیب خط بخورد. گمانه زنی در این مورد به 2 یا 3 بازیکن از پست های مختلف ختم می شد اما زمانی که یک بازیکن پست یک از جمع ملی پوشان حذف شد، تعجب همه برانگیخته شد.

توجیه اول این بود که تیم ملی به بازیکنان بلندقدتر مقابل تیم های اروپایی نیاز دارد اما همه به دنبال دلیل این انتخاب بودند که خبر از نپرداختن 11 هزار دلار درخواستی فیبا برای بازی عرفان نساج پور رسید.

فدراسیون بسکتبال با عنوان اینکه در زمان درج خبر به خاطر در پیش بودن جام جهانی در این مورد سکوت کرده است، تکذیبیه ای با توضیحات مربوط منتشر کرد.

هاکوپ واسطه ایران و فیبا

در این تکذیبیه عنوان شده است که نساج پور در اردوهای قبل از جام جهانی موفق به جلب نظر مربیان تیم نشده است. فدراسیون بسکتبال هم از طریق هاکوپ خاجیریان دبیرکل کنفدراسیون بسکتبال آسیا مبلغ 11 هزار دلار درخواستی فدراسیون جهانی را به فیبا رسانده و در تاریخ 23 آگوست مجوز بازی نساج پور هم در کنار سایر ملی پوشان به فدراسیون رسیده است.

اما در این میان روشن شدن چند نکته ضروری است:

ابتدا اینکه در روز اول جام جهانی پی گیری های ما از فدراسیون حکایت از این داشت که مبلغ مورد نظر پرداخت شده و مدارک مجوز فیبا در این مورد هم موجود است. خوب بود که فدراسیون در زمان انتشار تکذبییه، این مدرک را هم منتشر می کرد تا موضوع مستندتر و کاملا قابل باور شود.

دوم اینکه کادر فنی از کاپ آسیا تا پایان اردوی اسلوونی فرصتی طولانی برای انتخاب نفرات مورد نظر داشت. با توجه به اینکه 11 هزار دلار مورد نظر فیبا، مبلغ کمی هم نبوده است، منطق پرداخت این پول و خط خوردن بازیکن چه بوده است؟

از طرفی در مطالب منتشره از سوی فدراسیون عنوان شد که تیم ملی به خاطر مشکل کمبود گارد رأس مکمل شکست خورد. تصمیم به خط زدن نساج پور هم که به گردن بچیروویچ سرمربی تیم ملی انداخته شد. با این اوصاف آیا سرنوشت مربیان خارجی قبلی بعد از شکست در انتظار بچیروویچ خواهد بود؟ آیا مشکل تیم در زمان جام جهانی تنها به یک پست خلاصه می شد؟

فدراسیون بسکتبال مدارک را هم منتشر کرد

فدراسیون بسکتبال بعد از درخواست ارائه مدارک برای مستند شدن ماجرا، ایمیل ارسالی از سوی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) را که نام عرفان نساج پور نیز در میان بازیکنان تاییدی فیبا دیده می شود را منتشر کرد که اسامی ارسالی نیز به آن پیوست شده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار