دست کمیته اخلاق روی خالکوبی فوتبالیست‌ها/ آیا «تتو» کردن نشان حرفه‌ای شدن است؟

پس از اظهار نظر دو هفته پیش رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در خصوص برخورد با بازیکنانی که خالکوبی بدنشان نمایان ‏باشد، بار دیگر بحث قدیمی منشوری‌ها در فوتبال مطرح شد.‏

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سایت رویکرد در گزارشی نوشت: پس از اظهار نظر دو هفته پیش رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در خصوص برخورد با بازیکنانی که خالکوبی بدنشان نمایان ‏باشد، بار دیگر بحث قدیمی منشوری ها در فوتبال مطرح شد.‏

علی اکبر محمدزاده رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در گفت و گویی اعلام کرد: هرگونه ظاهرسازی و آرایش ورزشکاران ‏تخلف محسوب شده و در مرحله اول به بازیکنان اخطار می دهیم، در صورت تکرار آنها را جریمه خواهیم کرد

وی با اشاره به انتشار عکس خالکوبی بازیکنان در فضای مجازی گفت: «برخی از بازیکنان در فضای مجازی اقدام به انتشار ‏عکس های خالکوبی بدن خود کرده اند، به آنها اخطار می دهیم که نباید این کار را انجام دهند. افرادی که اقدام به چنین کاری می ‏کنند را به عنوان فوتبالیست حرفه ای می شناسیم. بنابراین باید اخلاق حرفه ای را رعایت کنند. آنها بدانند که اصنافی غیر از ‏فوتبال هم با کسانی که در صنف خود این کارها را انجام می دهند، برخورد می کنند.

پس از این اظهار نظر گمانه زنی ها در خصوص مخاطبان سخنان محمدزاده شروع شد. با کمی بررسی مشخص شد مخاطب صحبت های رئیس کمیته اخلاق و یا حداقل اصلی ترین مخاطب صحبت های وی، حنیف عمران زاده بازیکن مصدوم این روزهای استقلال است.


حنیف عمران‌‌زاده مدافع استقلال تهران که سال گذشته تاجی بزرگ را همراه یک نوشته به زبان یونانی روی بازوی خود خالکوبی کرده بود به تازگی عکسی را در صفحه شخصی اینستاگرام خود قرار داده که نشان می‌دهد روی پای راستش نیز خالکوبی دارد. با رفع مصدومیت عمران زاده و بازگشت مجدد وی به میادین باید دید که آیا خالکوبی های دست و پای عمران زاده در این فصل کار دستش خواهد داد؟

* اشکان و خالکوبی‌های معروف دستش

موضوع خالکوبی فوتبالیست ها با حضور اشکان دژاگه به ایران بر سر زبان‌ها افتاد. دژاگه که از فوتبال آلمان به ایران آمده بود به دلیل نقش و نگارهای دستش همواره مجبور بود با لباس آستین بلند برای کشومان بازی کند.



البته پس از چند سال و با فروکش کردن انتقادات به خالکوبی فوتبالیست های ایرانی، اشکان دژاگه لباس‌های آستین بلند خود را کنار گذاشت ؛ موضوعی که در جام جهانی هم به چشم می خورد.

* خالکوبی های پای برهانی و نیکبخت

شاید یکی از قدیمی ترین خالکوبی های بازیکنان لیگ برتر را خالکوبی‌های آرش برهانی و علیرضا نیکبخت دانست. هرچند که خالکوبی پای این دو فوتبالیست در جریان بازی‌ها بخاطر اینکه جوراب‌های بلند می‌پوشند نمایان نمی شود ولی آن‌ها برای جریمه نشدن در زمانی که روی نیمکت قرار دارند و جوراب هایش پایین است، باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.


داغ شدن بحث

درگیری محسن فروزان دروازه بان استقلال تهران با یک عکاس در رختکن ورزشگاه آزادی آتش این اتفاقات را دوباره شعله ور کرد. سنگربان این فصل آبی پوشان که به علت خالکوبی کتف دست راستش، مجبور است همیشه با لباس آستین بلند در انظار عمومی ظاهر شود پس از بازی با سایپا به گمان این ‏که عکاس در حال عکس گرفتن از او است با وی درگیر شد و باعث رسانه ای شدن این موضوع شد.‏

* پارچه رنگی دست راست پیام

پیام صادقیان، بازیکن جنجالی پرسپولیس که تا لیگ دوازدهم در اصفهان بود و لباس ذوب آهن را بر تن می کرد نیز پس از عضویت در پرسپولیس ‏همواره مجبور است به خاطر خالکوبی دست راستش با یک تکه پارچه رنگی تتوی خود را پنهان کند.‏

محسن بنگر مدافع شمالی پرسپولیس هم همانند همتای استقلالی اش روی پایش خالکوبی دارد.

* خارجی ‌های لیگ

ادینیهو بازیکن سابق مس کرمان و خرید جدید تراکتورسازان تبریز که تا چند بازی ابتدای لیگ هم خالکوبی دستانش به ذوق می زد پس از اظهار نظر محمدزاده رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال چند بازی مجبور شد با لباس آستین بلند بازی کند. ادینیهو در بازی گذشته مقابل پرسپولیس نیز با تکه پارچه مشکی از آشکار شدن خالکوبی دستش جلوگیری کرد.

ساموئل بازیکن این فصل پیکان هم که همیشه با ظاهری متفاوت وارد میدان می شود از دیگر بازیکنانی است که خالکوبی های منقش دستش خودنمایی می کند. –

* دفتر نقاشی به نام داسیلوا

داسیلوا دروازه‌بان برزیلی جدید استقلال هم آنقدر روی دستان خود خالکوبی دارد که بازیکنان از او به عنوان دفتر نقاشی یاد می کنند البته به علت اینکه این بازیکن هنوز درون چارچوب تیم استقلال قرار نگرفته کمتر کسی از این موضوع با خبر است.

بر اساس این گزارش، هرچند که جلوگیری از به نمایش درآمدن خالکوبی‌ و تتوهای بازیکنان فوتبال کشورمان، درمانی مقطعی است و حل این معضل نیاز به فرهنگ‌سازی دارد اما کوتاه آمدن در مقابل چنین هنجارشکنانی که الگوی جوانان و نوجوانانی ایرانی محسوب می‌شوند آینده‌ای نامعلوم را برای آینده فرهنگ ایران در پی خواهد داشت.

تصاویر زیر نمونه‌ای از تتوهای بازیکنان غربی است که گویی بدن خود را با کاغذ و یا بوم نقاشی اشتباه گرفته اند!

انتهای پیام/

برچسب ها: تاتو ، خالکوبی ، فوتبال ، منشوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار