جوانمردی:

در رالی خاورمیانه راننده خانم از کشورمان حضور دارد / افزایش تعداد رانندگان خانم چشمگیر بوده است

نائب رئیس بانوان فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری گفت: نسبت به سال گذشته بر تعداد رانندگان خانم افزوده شده است و برای خاورمیانه 2 راننده از کشورمان شرکت می‌کنند.

فریبا جوانمردی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در مسابقات سرعت سال 93 در حال حاضر دو راننده خانم از استان‌های اصفهان و همدان شرکت کرده‌اند که در دوره‌های قبلی نیز حضور داشتند ولی زیاد جدی نبودند و این دوره محک جدی است برای رانندگان خانم ولی با توجه به هزینه‌های سنگینی که برای خانم‌ها دارد باز هم رانندگان مادر این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ما تنها پنج راننده خانم داشتیم ولی امسال تنها در رشته اسلالوم حدود 18 راننده داریم که این نشان از علاقه بانوان به رشته اتومبیلرانی است.

جوانمردی در ادامه تصریح کرد: رشته اسلالوم برخلاف رالی و ریس کد هزینه بالایی دارند شخص با خودرو شخصی خود شرکت می‌کند و نیاز به تجهیزات خاصی نیست.

وی درباره برنامه کمیته بانوان فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری در ادامه سال جاری عنوان کرد: در نظر داریم تا پایان سال در چند راند اسلالوم و ریس به خانم‌ها اجازه شرکت داده شود و همچنین در دور دوم دریفت نیز چند راننده خانم شرکت می‌کنند.

نائب رئیس بانوان در ادامه افزود: بر روی بحث آموزش داوری و مربی در رشته‌های مختلف اتومبیلرانی و موتورسواری تمرکز داریم و با توجه به این نکته که این مسابقات در سطح جهانی هم مختلط بین آقایان و بانوان برگزار می‌شود چند مسابقه اختصاصی بانوان را در کشور درصدد برگزاری هستیم تا موجب تقویت رانندگان شود.

وی در خصوص امکانات قرار گرفته از سوی فدارسیون جهت آماده سازی بانوان بیان کرد: در پیست مجموعه آزادی دو روز در هفته برای تمرین رانندگان موتور سیکلت و خودرو خانم در نظر گرفته شده است همچنین چند ماشین نیز با امکانات استاندارد و رول بال برای تمرین در پست موجود است تا بعد از حرفه‌ای شدن رانندگان با خودروهای خود در مسابقات شرکت کنند.

جوانمردی درباره حضور بانوان در رقابت‌های بین‌الملی خاطر نشان کرد: در رالی خاورمیانه به طور قطع دو راننده خانم از کشورمان حضور خواهند داشت و این حضور تنها برای این است که بانوان ما خود را در رقابت‌های بین‌المللی محک بزنند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار