انصار الله یمن:

کشتار صنعا بیانگر اصرار فاسدان بر بی‌توجهی به خون و جان یمنی‌هاست

رئیس روابط سیاسی جنبش انصار الله یمن با محکوم کردن حمله به اعتراضات مسالمت‌امیز مردم در خیابان مطار صنعا تاکید کرد که این کشتار پلید برملا کننده اصرار مسئولان فاسد در نادیده گرفتن جان شهروندان یمنی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انصار الله، "حسین العزی" رئیس روابط سیاسی جنبش انصار الله یمن در نامه‌ای به روسا و دبیرکل‌های احزاب و سازمان های سیاسی و حقوقی، چگونگی حملات مجرمانه علیه معترضان در خیابان المطار  شهر صنعا را تشریح کرد.

نیروهای ضد شورش عصر روز گذشته به تحصن معترضان در خیابان فرودگاه صنعا با گلوله، گاز اشک‌آور و ماشین های آب پاش حمله کردند که در جریان آن یک تن کشته و نزدیک به 40 نفر دیگر زخمی شدند و حال بیشتر آنها وخیم است. علاوه بر این، شمار دیگری از شهروندان نیز دچار حالت خفگی شدند.

العزی افزود: این جنایت پلید آشکارا اصرار مسئولان فاسد برای نادیده گرفتن و کم اهمیت دانستن نه فقط اراده ملت بلکه خون و جان فرزندان ملت یمن را که علیه فساد اینمسئولان و دستیابی به عزت و کرامت یمن و یمنی‌ها که به پا خاسته اند را  برملا می‌کند.

این مقام انصارالله با اشاره به حضور گسترده مردم در صحنه و بی توجهی بیش از 30 روزه نسبت به خواسته های برحق و عادلانه آنها و عدم احساس مسئولیت دستگاه حاکم درقبال رنج و مشکلات آنها و تداوم انقلاب خودشان علیه فساد و اعمال حق مشروع خویش در آزادی بیان و اعتراضات نوشت: "بعد از همه اینها، فاسدان جرات کردند که خون این آزادگان را بریزند و این پرسش مطرح است که اگر این فاسدان – با کمال تاسف- از مواضع نیروهای سیاسی کشور در امان نبودند، می توانستند چنین کشتاری را مرتکب بشوند."

وی افزود: لذا ما از شما نیروها و احزاب و سازمان های سیاسی و حقوقی می خواهیم که نقش خود را در محکوم کردن کشتاری که این فاسدان علیه ملت شما به راه انداختند، ایفا کنید و در راستای پیروزی خون های پاک ریخته شده و ارزش های دموکرتیک و انسانی خواستار تحویل سریع قاتلان برای مجازات شوید و موضعی قوی و سربلند به نفع ملتی بگیرید که هر روز زیر آتش فساد و گلوله های سرکشان و فاسدان می میرد.

رئیس روابط سیاسی جنبش انصار الله همچنین ژ تاکید کرد: برای اینکه سکوت، عاملی برای تشویق فاسدان و فساد نباشد، لذا اتخاذ چنین موضعی می تواند کمترین وظیفه دینی و ملی در قبال ملت و میهن و انسانیت به شمار آید.

گفتنی است مردم معترض یمن روز یکشنبه خیابان المطار در شهر صنعا را با نصب چادرهای جدید بستند و تحصن نامحدود در برابر وزارتخانه های کشور، ارتباطات و برق را به دعوت جنبش انصار الله یمن اعلام کردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار