وزیر نفت خبر داد

امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین ایران و روسیه / باید روابط مالی و بانکی دو کشور مطلوب شود

وزیر نفت گفت: با وجود تفاهم‌های صورت گرفته بین دو کشور ایران و روسیه پیش‌بینی می‌شود که سرعت روابط تجاری و اقتصادی به سطح ده برابر برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بیژن زنگنه در سمینار هیئت تجاری ایران و روسیه با تشکر از صاحبان بازرگانی ایران و روسیه که در این همایش شرکت کردند، اظهار داشت: ما بعد از بررسی و کارهای کارشناسی که بین این دو هیئت صورت گرفت قرار است در حاشیه کمیسیون مشترک تجاری ایران و روسیه که امروز تفاهم‌نامه آن به امضا رسید همایشی را برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های دو کشور برگزار کنیم.

وزیر نفت تصریح کرد: حجم روابط اقتصادی بین دو کشور در سال 92، 1.5 میلیارد دلار در حد قابل قبول بوده و سیاست این دولت و نظام در برقراری روابط اقتصادی با روسیه، یک رابطه راهبردی است.

زنگنه تاکید کرد: ما در دولت تدبیر و امید امیدواریم با توجه به توافقی که در ظرف چند ماه اخیر صورت گرفته یک جهش بزرگ در اقتصاد کشور اتفاق بیافتد.

وی گفت: تدابیری که بین روسای دو کشور ( روحانی و پوتین ) اندیشیده شده زمینه رابرای فرصت تجاری بین دو کشور فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم با این زیرساخت‌های فراهم شده و تلاش‌هایی که دو طرف انجام می‌دهند به سرعت روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور به سطح ده برابر برسد.

زنگنه اضافه کرد: طرف صحبت من بیشتر با فعالان اقتصادی و بازرگانان خود ایران است چراکه روسیه یک بازار بزرگ برای ما با تقاضای زیاد و با رشد سریع است همین طور که بیش از این گفته شد کالا و خدمات زیادی با کیفیت و سطح استانداردهای بین‌المللی در کشور وجود دارد که می تواند پاسخگویی برای کشور روسیه باشد.البته باید روابط مالی و بانکی دو کشور همچنین روابط مطلوبی در ارائه تسهیلات فراهم شود.

وی گفت: تلاش خود را کرده‌ایم که این یادداشت و تفاهم‌نامه که امروز به امضا رسید می تواند مشکلات موجود بین دو کشور را حل کند.

زنگنه این همایش را مقدمه ای برای بازرگانان و فعالان دو کشور در راستای توسعه روابط اقتصادی برشمرد.

زنگنه تاکید کرد: روابطی پایدار که بین دوکشور ایجاد می شود باید به سود دو طرف باشد، این دو کشور کالا و خدمات و تجهیزات زیادی دارند که می‌توانند نیازهای همدیگر را برطرف نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تفاهم ، ایران ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
بهزاد
۱۶:۲۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
امید وارم که روابط ایران با همه کشور ها بزودی مناسب و بر قرار گردد .. تا رونق به ایران عزیز بیشتر از همیشه گردد... موفق باشید.. و مواظب
Iran (Islamic Republic of)
تسنیم
۱۹:۵۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
داداش نفتمونو فکر نکنی ارث بابات مفت بدی بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
ایران باید از این فرصت حد اکثر استفاده را ببرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
ایران باید از این فرصت حد اکثر استفاده را ببرد .
آخرین اخبار