جشن دومین سالگرد تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور معاون رییس جمهور

تالار وحدت چهارشنبه شب شاهد برگزاری مراسم دومین سالگرد تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور بود.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته دومین سالگرد موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور بزرگانی چون محمود فرشچیان، جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز، شهلا ریاحی، علی مرادخانی، ولی الله شیراندامی، داریوش اسد زاده، عباس شیرخدا، فضل الله توکل، عنایت بخشی، اسماعیل شنگله، محبوبه بیات، اسماعیل خلج، علی گنجه ای، کیومرث طهمورث، ایرج خواجه امیری، چنگیز جلیلوند، منوچهر آذری، اکبر زنجانپور، رضا فیاضی، سیامک اطلسی، منوچهر والی زاده، رضا ناجی، محمود عزیزی، ملکه رنجبر، محمود بصیری، حمید شاه آبادی، بهزاد فراهانی، مجید قناد، گوهر خیراندیش، مریم نشیبا، کامبیز درم بخش، محمد سریر، مهوش صبرکن، محمود پاک نیت و اسماعیل آذر برگزار شد.


محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری به نمایندگی از دولت در این مراسم شرکت کرده بود. 

وی ادامه داد: به طور قطع باید توجه بیشتری به پیشکسوتان شود و دولت در چارچوب آنچه در بودجه سال 1393 و قانون ذکر شده است سعی بر آن دارد وظایف خود را هر چه بهتر برای این بزرگان انجام دهد. 

در ادامه علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: امیدوارم که موسسه هنرمندان پیشکسوت بتواند به حیات خود ادامه دهد و از مسئولان این موسسه نیز تشکر می کنم که بانی تاسیس بودند که رضایت خداوند را نیز در پی دارد.


وی با اشاره به مشکلات پیش روی هنرمندان در این موسسه و صندوق حمایت از هنرمندان عنوان کرد: مشکلات بدهی صندوق حمایت از هنرمندان در حال برطرف شدن است و به نتیجه این فعالیت ها امیدوارم که از کمبودهای پیش رو کاسته شود و به سمت بهبود شرایط حرکت کنیم. این صندوق نیز این امکان را فراهم می کند تا همه مجموعه هایی که باید در اختیار قرار دهد، تجمیع کند تا با این تجمیع امکانات مشکلات افراد حل شود و بتوان به مناسبات جدیدتر پرداخت.

مریم نشیبا گوینده قدیمی رادیو و دوبلور ضمن تشکر از تلاش های موسسه هنرمندان پیشکسوت قدردانی گفت: هنرمندان پیشکسوت نیاز به لطف و نوازش دارند که این موسسه با گرد هم آوردن هنرمندان در ماه های تولدشان و یادی از آنها لطف بزرگی را به آنها می کند. هنرمندان ما مهربانی هایشان بدون منت و بدون تاریخ انقضاء است.


جمشید مشایخی هنرمندان پیشکسوت در این مراسم گفت: هنرمندان عاشقانی هستند که هر چه آموخته اند از بزرگان ادب ایران از جمله حافظ شیرازی بوده است.

وی ادامه داد: زمانی که علی جنتی هنوز وزیر ارشاد نبودند در مراسمی به مسئولان این نکته را یادآور شدم که هنرمندان کار سیاسی نمی کنند بلکه اهل دل هستند. هنرمند مردم را از واقعیت به حقیقت می رساند، واقعیت وضع موجود است و چه اشکالی دارد که هنرمند به این وضع موجود اشاره کند.

در این مراسم تعدادی از هنرمندان عرصه موسیقی به هنرنمایی پرداختند و منوچهر آذری نیز با لطیفه های خود به شادابی این مراسم افزود. 


گفتنی است در پایان مراسم نیز بزرگان هنر در کنار اهالی سیاست از جمله محمدباقر نوبخت، احمد مسجد جامعی و مصطفی کواکبیان شمع کیک تولد دو سالگی موسسه هنرمندان پیشکسوت را فوت کردند و  پیش از خروج از مراسم امضای خود را به یادگار بر روی تابلوی یادبود 2 سالگی موسسه هنرمندان پیشکسوت نشاندند.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار