گرگان/

حوزه‌های علمیه نقش بسزایی در توسعه فرهنگی دارند

امام جمعه موقت گرگان گفت: فداکاری علمای حوزه‌های علمیه، اسلام ناب محمدی(ص) را پاسداری کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان به نقل از تسنیم؛حجت‏‌الاسلام و‌المسلمین قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: یکی از معجزات شیعه آن است که این همه روایات و حدیث که بیان‏ کننده فضایل حضرت علی(ع) هستند برای مسلمانان و به ویژه شیعیان جهان باقی مانده است با وجود آن‏که دشمنان اسلام و دشمنان علی(ع) همواره از بیان شدن فضایل آن حضرت جلوگیری می‏‌کردند.
 
وی هم‏چنین به 21 شهریور سالروز شهادت روحانی مبارز محمد خیابانی نیز اشاره کرد و افزود: دوستدار واقعی امیرالمومنین علی (ع) و علمای شیعه مانند حائری‌ها و خیابانی‌ها با فداکاری و جانفشانی خود اسلام صحیح را امانتداری کرده و در اختیار ما قرارداده اند.
 
خطیب موقت جمعه گرگان تصریح کرد: اگر هریک از شیعیان به حدیث حضرت علی(ع) پایبند باشند دیگر این همه شایعه در جامعه اسلامی فراگیر نمی‏‌شود که مزاحمت‏‌های بسیاری را برای آبروی افراد ایجاد کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین قربانعلی برقرار در خطبه نخست نیز با اشاره به آیات 70 و 71 سوره احزاب گفت: در قرآن کریم دوبار عبارت «قولاً سدیدا» آمده است که بر اساس روایات و احادیث دینی، «قولاً سدیدا» به معنای قولی است که مطابق با واقعیت و حقیقت باشد.
 
وی افزود: رسول اکرم(ص) پس از نزول این آیات همواره در ابتدای منابر خود قرائت می‏فرمود و مسلمانان را سفارش می‏‌کرد که تقوای الهی پیشه کرده و سخن راست و حق بگویند که در نتیجه آن، خداوند اعمال ما را اصلاح می‌کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین برقرار تاکید کرد: براساس این آیه برای مسلمانان و مومنان ایمان آوردن و مغفرت طلبیدن کفایت نمی‏‌کند بلکه آن‏چه از اهمیت ویژه‏‌ای در نزد خداوند برخوردار است این که بندگان سخن راست و حق بگویند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.