عضو هیئت مدیره نظام مهندسی خوزستان عنوان کرد

2 شاخه اصلی ضعف عملکرد در سازمان نظام مهندسی

واهبی گفت: عدم هماهنگی و همکاری شهرداری‌ها با سازمان نظام مهندسی و اشکال در مقررات ساختمان را می توان از دلایل ضعف عملکرد در سازمان نظام مهندسی دانست.

مرادعلی واهبی، مسئول کمیته نظارت در سازمان نظام مهندسی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ضعف عملکرد در سازمان نظام مهندسی متاثر از دو شاخصه اساسی است، افزود: یکی از عواملی که باعث ضعف عملکرد در سازمان نظام مهندسی می‌شود این است که مهندسان ناظر، قدرت مقابله با مالک و سازندگان ساختمانی را ندارند.

وی تصریح کرد: مهندسان بر حسب وظایف خود گزارش‌های ساختمانی را به شهرداری‌ ابلاغ می‌کنند و آنان باید موارد مربوطه را پیگیری کنند که عدم رسیدگی به این امور مشکلاتی را دربردارد.

مسئول کمیته نظارت در سازمان نظام مهندسی اذعان داشت: در مقررات ساختمان اشکالات متعددی وجود دارد که باید اصلاح شود.

واهبی تاکید کرد: با اصلاح مقررات ساختمان و رسیدگی به امور مهندسان از سوی شهرداری ها و پیگیری گزارش‌های مربوطه به ساختمان عملکرد سازمان نظام مهندسی به خوبی ارزیابی خواهد شد.

مسئول کمیته نظارت و عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی اظهار داشت: شورای شهر باید از شهردارهایی استفاده کند که رشته فنی داشته باشند و ضوابط ساخت و ساز را به خوبی بشناسند.

واهبی تصریح کرد: با عدم هماهنگی بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی و ضعف در مقررات ساختمان و قوانین، نتایج نامطلوبی بر وضعیت ساخت و ساز تحمیل می‌شود که باید از سوی وزارت مسکن بررسی و اصلاح شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار