کنعانی‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

دلایل اصرار غرب به حضور ایران در ائتلاف تجاوز به خاک عراق

تشکیلات رسانه‌ای غرب اگر چه توانسته وحشی‌گری تروریست‌های داعش را به خوبی منعکس کند، اما از پاک کردن چهره پدیدآورندگان آن در اذهان مردم جهان عاجز بوده است، و اکنون تلاش دارند با استفاده از حضور ایران در این ائتلاف که خود از قربانیان تروریسم است، چهره خون آشام خود را از افکار عمومی جهان بزدایند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ سناریوی ناجی سازی از غرب برای مبارزه با داعش، به قسمت‌های حساس خود نزدیک شده است.


تداوم سربریدن‌ها توسط داعش و انتشار آن توسط پیاده نظام رسانه‌ای غرب تلاش می‌کند افکار عمومی جهان را در برابر لشکرکشی آمریکا به منطقه با نوعی سکوت و رضایت همراه کند.

البته اصرار آمریکا و انگلیس
به ایران برای پیوستن به ائتلاف تهاجم به خاک عراق و سوریه نشان می‌دهد که جایی از کار آن‌ها می‌لنگد!

تشکیلات رسانه‌ای غرب اگر چه توانسته وحشی‌گری تروریست‌های داعش را به خوبی منعکس کند، اما از پاک کردن چهره پدیدآورندگان آن در اذهان مردم جهان عاجز بوده است، و اکنون هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که بتوان با دستمال نجس، نجاست را پاک کند.

به همین منظور، غربی‌ها تلاش دارند با استفاده از حضور ایران در این ائتلاف که خود از قربانیان تروریسم است، چهره خون آشام خود را از افکار عمومی جهان بزدایند.

شکی نیست که در درمان هر نوع بیماری اگر تنها به زدودن عوامل ظاهری آن اکتفا شود و از درمان و حذف عامل بیماری غافل بود، نه تنها بیماری درمان نخواهد شد، بلکه هزینه‌های متوالی را به دوش صاحب آن خواهد انداخت.

اکنون که بعد از غده سرطانی رژیم صهیونیستی و یروس تروریسم بخش‌های دیگری از منطقه خاورمیانه را در بر گرفته، برای رهایی دائم از این بیماری باید عامل تشدیدکننده و به وجود آورنده آن را شناسایی و نسبت به حذف آن برنامه ریزی و حتی عمل جراحی انجام داد که اگر اینگونه نشود، دیری نخواهد کشید که این ویروس بخش‌های دیگری از منطقه را آلوده و قربانی خواهد کرد.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران تلاش آمریکا برای کشاندن ایران به این ائتلاف را راهکاری برای مشروعیت بخشیدن به تجاوز خود خواند و تاکید کرد: هدف دیگر این ائتلاف حضور نظامی در سوریه و کمک به مخالفان دولت قانونی سوریه و درپی آن ایجاد یک پایگاه دائم در منطقه شمال عراق است.

این کار‌شناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: حضور ایران در چنین ائتلافی برای آن‌ها نوعی مشروعیت بین‌المللی ایجاد می‌کند، و نبودن ایران عملا این ائتلاف را زیر سوال می‌برد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا با همکاری عربستان، قطر، انگلیس و فرانسه با صرف هزینه‌های میلیاردی از حامیان اصلی تروریست‌های داعش بوده‌اند، خاطرنشان کرد: آن‌ها بدون حضور ایران نمی‌توانند جدیت خود را در مبارزه با تروریسم نشان دهند و می‌خواهند با واردکردن ایران به این ائتلاف خود را از حمایت‌هایی که از داعش کرده بودند، تبرئه کنند.

وی در پایان با بیان شرط دولت عراق و سوریه مبنی بر اخذ مجوز از سازمان ملل، افزود: اقدامات این ائتلاف بدون تائید سازمان ملل اعتباری ندارد، و مورد قبول نیست، ضمن اینکه ورود به این کشور‌ها بدون اجازه دولت قانونی آن‌ها نقض حاکمیت ملی است.

شایان ذکر است "جن‌ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پس از سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در خصوص درخواست آمریکا از ایران برای حضور در ائتلاف ضد داعش، در توئیتر خود نوشت: این چیز پنهانی نیست که ما برای مبارزه علیه داعش در عراق با ایران گفتگو کردیم و این مسئله در حاشیه مذاکرات هسته ای صورت گرفته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، امریکا ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار