هیگل: 1600 مستشار نظامی آمریکا به عراق اعزام می شوند/ "دمپسی" احتمال حضور سربازان آمريکايی را در عراق منتفی ندانست

چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا، اعلام کرد 1600 مستشار نظامی آمریکا به عراق اعزام می شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا که برای پاسخ دادن به سوالات سناتورها درباره راهبرد باراک اوباما علیه داعش در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا حاضر شده بود، گفت: فرماندهان ارتش آمریکا با اقدام فوری علیه داعش موافق هستند. 

هیگل افزود: ائتلاف مقابله با داعش باید از همه ابزارها علیه این گروه استفاده کند. ما با خطر واقعی در خاورمیانه و برای متحدانمان در اروپا روبرو هستیم.

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: داعش برای تشکیل خلافت اسلامی از پایگاه های اجتماعی برای جذب هزاران جنگجو استفاده کرده است. 

هیگل خاطر نشان کرد: داعش از تاکتیک های نظامی و شیوه های وحشیانه استفاده می کند. بیش از چهل کشور برای مشارکت در عملیات نظامی علیه داعش اعلام آمادگی کردند. ما برای گسترش ائتلاف بین المللی به منظور نابود کردن داعش تلاش می کنیم. 

وی همچنین گفت: ما ائتلاف بین المللی بزرگی را برای مبارزه با داعش هدایت خواهیم کرد. داعش از هرج و مرج در سوریه و منطقه استفاده کرده است.

هیگل تاکید کرد: عملیات نظامی به تنهایی برای شکستن دادن داعش کافی نیست. نشست منطقه‌ای در جده با عملیات فراگیر علیه داعش در همه سطوح موافقت کرد. ارتش آمریکا تاکنون بیش از صد و شصت حمله هوایی به مواضع داعش در عراق داشته است. ما حملات هوایی علیه داعش را گسترش خواهیم داد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ما به ارسال کمک برای غیرنظامیان که به علت حملات داعش آواره شده‌اند ادامه خواهیم داد. ما با همکاری مقامات عراقی برای افراد محاصره شده در منطقه سنجار عراق کمک هوایی توزیع کردیم. ما از ابتدای بحران سوریه تاکنون سه میلیارد دلار کمک به مخالفان اختصاص داده‌ایم. 

وی خاطر نشان کرد: جنگ با داعش مستلزم تلاش‌هایی فراتر از جنبه نظامی است و باید روند سیاسی هم پیگیری شود. فقط راهبرد فراگیر توانایی پیروزی بر داعش را دارد. 

هیگل افزود: نیروهای آمریکایی پنج هزار نفر از نیروهای مخالفان سوری را برای کمک در جنگ علیه داعش آموزش خواهند داد. راهبرد فراگیر ما شامل آموزش شمار بیشتری از نیروهای ارتش آزاد است. ائتلاف بین المللی شامل شماری از کشورهای عربی است و این مسئله برای ما اهمیت دارد.

مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک نیروهای ارتش آمریکا تاکید کرد نیروی هوایی این کشور پناهگاه‌های امن داعش در سوریه را هدف قرار خواهد داد. 

رئيس ستاد مشترک ارتش آمریکا احتمال حضور سربازان آمريکايی را در عراق منتفی ندانست

دمپسی افزود: ما برای نابودی داعش در عراق و سوریه مصمم هستیم. جنگ ما مستلزم شراکت با دولت عراق است. ما برای هدف قرار دادن مواضع داعش در سوریه آمادگی داریم.

رئیس ستاد مشترک نیروهای ارتش آمریکا همچنین اعلام کرد؛ استفاده از نیروی زمینی آمریکا پس از آغاز اجرای راهبرد ما مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد؛ اگر ما داعش را رها کنیم، مناطق نفوذ خود را گسترش خواهد داد و ممکن است به کویت هم برسد. دمپسی در این جلسه نقشه هایی را از مناطق در کنترل داعش در عراق و سوریه ارائه کرد.




انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، داعش ، هیگل ، آمریکا ، سنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار