مسکو: آمریکا انتظار کمک ما را در اقدامات ضدداعش در شورای امنیت نداشته باشد

"الکسی پوشکوف"، رییس کمیته امور خارجی دومای روسیه اعلام کرد با وجود تحریم‌های اعمال شده، آمریکا انتظار کمک ما را در اقدامات ضدداعش در شورای امنیت سازمان ملل نداشته باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته گفت روسیه نباید مانع تلاش های آمریکا برای حذف گروه داعش شود بلکه باید از این اقدام حمایت کند.

"الکسی پوشکوف"، رئیس کمیته امور خارجی مجلس دوما در پاسخ به اظهارات جان کری "منطق عجیب" آمریکا در جلب حمایت روسیه در شورای امنیت سازمان ملل برای مقابله علیه داعش را محکوم کرد.

الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، هفته گذشته هشدار داد برنامه آمریکا برای حمله هوایی به مواضع داعش در عراق و سوریه "تجاوز آشکار" از قوانین بین المللی است.

وی افزود: "این هژمونی رو به افول که قادر نیست نسبت به چالش های بین المللی عکس العمل نشان دهد اکنون به کمک و حمایت ما برای مقابله با داعش در خاورمیانه، و در شورای امنیت سازمان ملل نیاز دارد".

وی ادامه داد: "آمریکا، بروکسل و کشورهای اروپایی باید تصمیم بگیرند که روسیه در نظر آنها در چه جایگاهی قرار دارد. آیا روسیه کشوری منفور و رانده شده است یا کشوری است که آنها نیاز دارند جهت مقابله با وقایع مختلف در نقاط مختلف دنیا با آن همکاری کنند".



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار