طی نامه‌ای مطرح شد

واکنش جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی به آمارهای متناقض دانشگاه آزاد

جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی با ارسال نامه‌ای به مسئولان دانشگاه آزاد نسبت به آمارهای متناقض این دانشگاه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ نامه جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی خطاب به رئیس واحد علوم و تحقیقات و در واکنش به آمارهای متناقض مسئولان دانشگاه آزاد به شرح زیر منتشر شد.

جناب آقای دكتر عباسپور

 ریاست محترم واحد علوم و تحقیقات

با سلام

هرچند عملكرد واحدهای علوم و تحقیقات به عنوان بزرگترین دانشگاه تحصیلات تكمیلی غرب آسیا در طول یكسال گذشته جزو نقاط مثبت عملكرد جناب میرزاده است، اما  دفاع جنابعالی در رسانه‌ها در مورخ26/6/93 با عنوان"نحوه افزایش شهریه دانشگاه آزاد فشار بر دانشجویان جدید را كاهش داد است" ناخودآگاه جمله مرحوم شریعتی را در ذهن متبادر كرد كه "اگر می‌خواهید حقیقتی را خراب كنید،خوب به آن حمله نكنید، بد از آن دفاع كنید."

نكته اول:

در جایی از مصاحبه فرموده‌اید که از جزییات افزایش شهریه‌ها اطلاعی ندارید، این جمله ذهن جامعه بزرگ دانشگاه آزاد را مشوش خواهد كرد. چطور می‌شود شما به عنوان  رئیس  بزرگترین مركز تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد كه فاصله دفترتان با دفتر ریاست دانشگاه آزاد چند دقیقه پیاده روی است از جزییات افزایش شهریه‌ها خبر ندارید، اما انتظار داشته باشیم رئیس یك واحد در دورترین نقطه كشور این قانون را بتواند بخوبی اعمال كند؟ آیا در ذهن خطور نمی‌كند كه فقط گروهی خاص در جریان جزییات اقدامات و تصمیمات دانشگاه آزاد قرار دارند و عامه مدیران مطیع این گروه خاص هستند؟

نكته دوم:

فرموده‌اید شهریه‌‌ها با توجه به تورم بالای 25 درصد اعمال شده است كه این اعلام آمار در تعارض با آمار ریاست محترم جمهور است كه در چهارمین نشست با اصحاب رسانه در مورخ 8 شهریور 93 این تورم را حدود 23 درصد اعلام نمودند و قول دادند تا پایان سال به 12 درصد خواهد رسید.

حال با توجه به آمار متناقضی كه مسئولان دانشگاه آزاد در خصوص افزایش شهریه‌ها، افزایش پذیرش دانشجو و تورم اعلام کرده‌اند آیا به همین میزان نیز تغییر در حقوق كارمندان مظلوم و اعضای هیئت علمی و مدرسین دانشگاه  صورت پذیرفته است؟

آیا به نظر شما فشار تورم و پذیرش بیشتر دانشجو منجر به لطمه به كارمندان خدوم و اعضای محترم هییت علمی نخواهد شد؟ نكند مسئولان دانشگاه آزاد معتقدند برای پیشرفت باید عده‌ای زیر چرخ دنده‌های اقتصاد له شوند؟

 نكته سوم:

اگر تورم هم براساس امار جنابعالی 25 درصد به بالا باشد مدیران كلان كشور با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح باید فشار را از روی دوش مردم كم كنند نه اینكه فشار را بدون در نظر گرفتن نسبت متمكنین به مستضعقین بین كل دانشجویان تقسیم كنند!

 نكته چهارم:

 افزایش شهریه كل دانشجویان دانشگاه آزاد برای  كمك به دانشجویان جدیدالورود بیانگر آن است كه رشد شهریه‌ها برای دانشجویان ورودی جدید بیش از 15 درصد بوده است و این باز تعارض در گفتمان و آمار است به زبان ساده‌تر باید تعداد دانشجویان قدیم‌الورود كه افزایش شهریه دارند برابر با تعداد دانشجویان جدید الورود باشد وگرنه این نكته اثبات می‌شود كه یا  شهریه‌ها بیش از 15 درصد افزایش یافته است یا تعداد پذیرش دانشجویان جدید بر خلاف اعلام ریاست دانشگاه آزاد77/1 نیست بلكه حدود 2/3 درصد است.

نكته بنجم:

شما كه خود سالها در مجلس حضور داشته‌اید باید مطلع باشید قوانین منجر به ضرر و زیان باشد عطف به ماسبق نمی‌شود و این از جمله اصول حقوق اساسی است حالا چطور است به راحتی می‌گوید بین شهریه ثابت و متغییر فرقی نیست و این در حالی‌است که حتی عوام جامعه هم بین معنای كلمه ثابت و متغییر از لحاض بار معنایی تفاوت قائلند چه برسد از لحاظ معنای حقوقی!
 
نكته ششم

فرموده‌اید هزینه‌های دانشگاه آزاد باید از منبعی تامین شود وگرنه كیفیت كاسته میشود، سوال اساسی اینجاست كه پس مسئولان در كشور چه كاره‌اند، اینكه برای كنترل كیفیت‌ها به مردم مظلوم فشار بیاوریم آیا عادلانه است؟ پس هوشمندی و برنامه‌ریزی مسئولان كجا قرار می‌گیرد؟ آیا منبع درآمد باید فقط مردم باشند؟یا برنامه ریزی شما مسئولان باید منجر به ایجاد منابع جدید گردد؟

 علی‌ایحال به جای این هم تكذیب و فرافكنی بهتر بود منتقدین را جمع می‌كردید و از برنامه‌های آنها برای كمك به دانشگاه آزاد بهره می‌بردید.
 

والسلام – جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار