معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت:

معتقد به خصوصی سازی نیستیم/ 10 درصد هزینه ساخت بیمارستان صرف نگهداری می‌شود

حریرچی با اشاره به اینکه وظیفه دولت تامین خدمات بهداشتی و درمانی برای مردم است گفت: معتقد به خصوصی سازی نیستیم و این در حالی است که 5 تا 10 درصد هزینه ساخت بیمارستان در سال صرف نگهداری آن می شود که در برخی از بیمارستان‌ها این هزینه کمتر از 2 درصد است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ ایرج حریرچی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در اولین کنگره تخصصی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات که از امروز به مدت 2 روز در سالن همایش‌های رازی آغاز به کار کرد، گفت: با وجود تمامی تلاش‌ها وضعیت ارائه خدمات بیمارستان ها مطلوب نیست و با توجه به جمعیت و تغییر هرم سنی جمعیت تعداد تختهای بیمارستانی باید افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه ضریب1.7 باید اصلاح شود، افزود: خیلی از تخت‌های بیمارستانها مناسب نبوده و ارجاعی‌ترین بیمارستان در ساختمان خوابگاه بوده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌ها با قدمت 60 تا 70 سال فاقد ارزش بهسازی هستند، گفت: 5 تا 10 درصد هزینه ساخت بیمارستان‌ها صرف نگهداری آنها می‌شود که در برخی از بیمارستانها این میزان زیر 2 درصد است.

وی همچنین خاطر نشان ساخت: توزیع نامناسب و وجود بیمارستان‌های 32 ،64 و 96 تخت خوابی و اشغال تخت زیر 30 درصد و گاهی هم 2 درصد بسیار نامناسب است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار