موسوی‌ لارگانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

نقش مالیات در توسعه اقتصادی کشور / مالیات پرداختی هر شهر باید در همان مکان صرف شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مالیات در توسعه اقتصاد کشور نقش مهمی دارد اما مقدار تاثیرگذاری آن مشخص نیست، افزود: تاثیرگذاری قابل توجه مالیات بستگی به درست اجرا شدن قانون مالیات دارد.

ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: مالیات در توسعه اقتصاد کشور نقش مهمی دارد اما مقدار تاثیرگذاری آن مشخص نیست و در صورتی که این قانون به درستی اجرا شود تاثیرات قابل توجهی بر اقتصاد خواهد گذاشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اجرا شدن درست قانون مالیات بستگی به اخذ آن از کسانی که باید مالیات بدهند دارد و از فرار مالیاتی زیاد جلوگیری ‌کنند.

وی گفت: باید در رسانه‌ها تاثیرات پرداخت مالیات گفته شود تا برای مردم شفاف سازی شود و بدانند که مالیات صرف عمران و آبادانی کشور و شهرشان خواهد شد.

از فرار مالیاتی در کشور جلوگیری شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه فرار مالیاتی زیاد در کشور وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر در کشور مبالغی را که افراد به عنوان مالیات می‌پردازند مناسب با تشکیلات و درآمد آنها نیست که همین موضوع باعث شده که فرار مالیاتی در کشور زیاد شود.

وی تاکید کرد: یکی از مالیات دهندگان اصلی در کشور حقوق بگیران هستند که نباید اینگونه باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در حال حاضر تعاونی‌های دولتی و فروشگاه‌های رفاه و شهروند 8 درصد ارزش افزوده از خریداران این فروشگاه‌ها مالیات دریافت می‌کنند که باید ارزش افزوده برای خریداران اصلاح شود و همچنین اکثر گروه‌هایی که مالیات بر ارزش افزوده می‌پردازند گله مند هستند که در کشورهای دیگر این قانون اصلاح شده است.

 وی تصریح کرد: ارزش افزوده را گمرک، کارخانجات، بنکداران، و در نهایت مصرف کنندگان، پرداخت کنند که بار سنگینی برای آنها به حساب می‌آید که باید 8 درصد برای جنس خریداری شده بپردازد.

این نماینده مجلس در ادامه مثال زد: صنعت سنگ کشور،‌ لوله و پروفیل و آهن‌آلات با اخذ بیش از حد مالیات در بعضی موجب تعطیلی شده است که در نتیجه این باعث کاهش تولید ملی می‌شود.

صرف مالیات پرداختی هر شهر برای همان شهر

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: البته باید مالیات پرداختی هر شهر برای همان شهر صرف شود تا مردم تمایل بیشتری به پرداخت مالیات داشته باشند.

وی در ادامه مثال زد: مردم اصفهان 3.500 هزار میلیارد تومان در سال 93 طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی به حساب خزانه‌داری واریز کردند البته از همین عوارض فقط 200 میلیارد تومان برگردانده شد.

موسوی لارگانی بیان کرد: در حال حاضر مشکلاتی در اصفهان وجود دارد که نیاز به تامین مالی دارد اما به دلیل کمبود بودجه این مشکلات همچنان پا برجاست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد داد:‌‌‌‌‌ باید حداقل یک پنجم و یا 10 درصد مالیات پرداختی هر شهر برای همان شهر هزینه شود.

ایجاد رقابت سالم بانک‌ها با پرداختن به امور موظفی‌شان 

وی بیان کرد: بانکها پیشتر به خاطر وجود رقابت بین‌شان و کسب درآمد بیشتر و  فراهم  کردن هزینه‌های خودشان به بنگاه‌داری مشغول بودند که با پیگیری مجلس بوروکراسی اداری بانکها کمتر خواهد شد.  
 
این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین بانکها برای جذب مشتری بیشتر و ایجاد رقابت، به امور غیر بانکی می‌پردازند.
 
موسوی لارگانی تاکید کرد: بانکها باید به وظیفه خودشان که بانکداری اسلامی است بپردازند و تسهیلاتی به تولید کنندگان ارائه دهند.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورتی که بخواهیم رقابت سالمی بین بانکها برقرار شود، باید بانکها به امور موظفی خودشان بپردازند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار