معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

همایش روز روستا برگزار می‌شود/ سال 94 همه روستائیان بیمه تامین اجتماعی می‌شوند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از برگزاری همایشی بنام روز روستا خبر داد و گفت: این همایش دو روزه چهاردهم و پانزدهم مهرماه جاری و با حضور شمار زیادی از ساکنان مختلف روستایی کشور در محل اجلاس سران برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، "سید ابوالفضل رضوی" معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه این همایش ارج نهادن به تلاش ها ، خدمات و فعالیت های آنان در زندگی روستایی است، گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری توجه ویژه و ارزشمندی به قشر روستایی داشته و ان شاء الله با برگزاری این نشست ثابت خواهیم کرد که دولت تدبیر و امید نیز به همه روستائیان عزیز اهتمام ویژه ای خواهد داشت.

وی اضافه کرد: همچنین مقامات بلند پایه کشور و وزرا در این نشست دو روزه با روستائیان به گفتگو خواهند نشست و مشکلات آنان را از نزدیک بررسی و حل و فصل خواهند کرد.

رضوی در ادامه با اشاره به مشکلات روستائیان در زمینه های اقتصادی ، خدماتی و فرهنگی بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان برای حل این قشر زحمتکش تاکید کرد و گفت: روستاها پایگاه بزرگ تولیدی و فرهنگ کار کشور است و ما با برنامه ریزی مناسب باید برای رفع مشکلات آنان گام های اساسی برداریم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات دولت برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر گفت: دولت تدبیر و امید برنامه های متنوعی دارد و اولین توجه ای که به این قشر دارد برنامه ریزی برای افزایش توان اقتصادی روستائیان است چراکه همه مردم ایران بویژه روستائیان می توانند در فعالیت های اقتصادی حضور داشته باشند همانطور که این مردم در جنگ و دفاع مقدس حضور فعال و تاثیر گذار داشته اند.

رضوی از طرح مشارکت مردم در پایداری توسعه اقتصادی روستاها خبر داد و اظهار داشت: همه روستا نشینان می توانند با کمک اندک خود به این طرح، زمینه شکوفایی خودشان را هرچه سریع تر فراهم کنند و دولت هم در قبال کمک مردم سه برابر آن پرداخت خواهد کرد تا زمینه رونق گرفتن واحد تولیدی و اشتغال روستا ها فراهم شود.

وی در خصوص مقاوم سازی منازل و نوسازی روستا ها گفت: دولت تدبیر و امید، وام مسکن روستایی را در سال 93 از 12 میلیون و 500 هزار تومان به 15 میلیون تومان افزایش داد.

رضوی در پاسخ به سوالی درباره بیمه روستائیان خاطرنشان کرد: در سال 94 دولت با همکاری مجلس شورای اسلامی قرار است همه روستائیان را بیمه تامین اجتماعی کند هرچند بیمه درمانی آنان حل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار