ستارگان آسمان ایران اسلامی/ 32

چه‌کسی فرماندهی توپخانه نیروی زمینی سپاه و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) بر عهده داشت؟

شهید شفیع‌زاده در هشتم اردیبهشت ماه سال 1366 در منطقه عملیاتی کربلای 10 در شمال غرب در حالی که عازم خط مقدم جبهه بود، خودروی وی مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرار گرفت و با بدن قطعه قطعه و غرق به خون به دیدار معشوق شتافت.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

به همین منظور  باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا به معرفی مفید و مختصر شهدای شاخص با عنوان "ستارگان آسمان ایران اسلامی" به ترتیب حروف الفبا بپردازد.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.

سردار شهید حسن شفیع‌زاده

در مردادماه سال ۱۳۳۶ در شهرستان تبریز متولد شد، پس از اخذ دیپلم به سربازی اعزام شد و همزمان با اوج گیری حرکت توفنده انقلاب اسلامی در سایه رهکردهای امام با شهید آیت الله مدنی و شهید آیت الله دستغیب در تماس بود و در داخل پادگان فعالیت‌های زیادی جهت راهنمایی نظامیان انجام می‌داد.   
 

شهید شفیع‌زاده پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه به همراه دیگر برادران، نخستین هسته‌های مسلح سپاه را پی ریزی کرد و در سمت مسئول عملیات تبریز در سرکوب خوانین و اشرار آذربایجان و حزب منحرف خلق مسلمان نقشی فعال داشت.   
 
با شروع جنگ تحمیلی و محاصره آبادان با یک دسته خمپاره انداز که تحت مسئولیت شهید باکری اداره می‌شد به جبهه‌های جنوب شتافت. ایشان به همراه تعدادی دیگر از رزمندگان برای حضور در جبهه آبادان با تحمل مشقات چندین روزه خود را به این شهر رساندند و در ایستگاه ۷ مستقر شد.
  
 
شهید پس از عملیات طریق‌القدس به عنوان رئیس ستاد تیپ کربلا انجام وظیفه کرد و در شکل گیری، انسجام و سازماندهی آن نقش اساسی داشت.   
 
در عملیات پیروزمندانه فتح‌المبین معاون تیپ المهدی (عج) بود. شهید شفیع‌زاده ضمن شرکت در کلیه صحنه‌های عملیاتی مسئولیت فرماندهی توپخانه و طرح ریزی و هدایت آتش پشتیبانی را در قرارگاه‌های مختلف به عهده گرفت و آخرین مسئولیت ایشان فرماندهی توپخانه نیروی زمینی سپاه و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) بود.
 
 
شهید شفیع‌زاده در هشتم اردیبهشت ماه سال 1366 در منطقه عملیاتی کربلای 10 در شمال غرب در حالی که عازم خط مقدم جبهه بود خودروی وی مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرار گرفت و با بدن قطعه قطعه و غرق به خون به دیدار معشوق شتافت.

انتهای پیام/
برچسب ها: دفاع ، مقدس ، شهدا ، فرمانده ، جنگ ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار