سردار سرلشگر فيروزآبادی در همايش "نقش راديو در دفاع مقدس ":

نقش رادیو در دفاع مقدس از 31 شهریور 59آغاز شد

رئيس ستاد مشترك نيروهای مسلح از نقش تاثير گذار راديو در دوران دفاع مقدس قدردانی كرد .

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما، نخستین همایش ماندگار "نقش رادیو در دفاع مقدس" دقایقی پیش آغاز به کار کرد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم با تاکید بر نقش ماندگار گزارشگران و برنامه سازان رادیو در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: نقش این رسانه و صدای آشنای آن در دفاع مقدس از ساعت 14 روز 31 شهریور 1359 آغاز شد.
 
سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی بیان داشت :که انقلابیون در ارک تهران رادیو را در اختیار گرفتند و  شهید محلاتی اعلام کرد اینجا رادیو صدای انقلاب اسلامی است این رسانه مشی نظام انقلاب و  فرامین امام راحل را در دستور کار خود قرار داد.

 وی ادامه داد: دانشگاه ها باز شدند و دستگاه های دولتی زیر نظر شورای انقلاب تحول انقلابی یافته و و دولت با  نخست وزیری انقلابی یعنی شهید رجایی تشکیل شد و امید دشمنان نامید شد و منافقین به جان مردم افتادند و  رژیم بعثی عراق  وارد جنگ شد و نقش آفرینی رادیو از ساعت 14  روز 31 شهریور 1359 آغاز شد و  رادیو نقش میانداری را ا اعلام زمان جنگ شروع کرد.

سردار سرلشگر فيروزآبادی عنوان کرد: رادیو  میاندار پرکار و فعال و صادقی بود که به خوبی نقش ایفا کرد و پیام های امام و اخبار هشت سال دفاع مقدس از رادیو بود که پخش می شو و رادیو با دلگرمی و امید بخشی و تهییج مردم برای اعزام نیرو نقش قابل توجهی داشت . رادیو در مبدا و مقصد گزارش آمادگی و اعزام و وضعیت  جبهه را بیان می کرد و ادامه نیازها را بیان کرد تا ستادهای مردمی در پشت جبهه به وضعیت  جبهه ها بپردازند.

 وی اظهار داشت: رادیو در این میان خبر تشکیل مراکز و کمک های مردمی را اعلام کرده و به نوعی تشویقی بود و از سویی تشویق کنده بود از طرف دیگر گزارش رسیدن این اقلام به رزمندگان و در ادامه اعزام ها و پیروزی‌ها و ... بود شجاعت ها و حماسه ها و شهادت ها و پیروزی ها هنرمندانه گزارش می‌شد و با ایجاد فضایی  حماسی نقش آفرینی می کرد.

سردار سرلشگر فيروزآبادی افزود: آگاهی بخشی و بیداری همگانی از رسالت های رادیو در هشت سال دفاع مقدس بود با تولید برنامه های کارشناس محور؛ گفتگویی؛ گزارش های چند سویه و...اطلاع رسانی وسیع داشت و همه را از وضعیت آگاهی کرد و از اینجا برنامه های  بیدارسازی و انسان سازی رادیو آغاز می شود و این زمانی بود که در چند نوبت صدای دلنشین امام خمینی ره که پدر معنوی ملت بود در محل های مختلف از رادیو پخش می شد و راه وحدت ملی هموار می شود .

 وی بیان کرد: سرکوبی دشمن که آغاز می‌شود، آرم خوش آهنگ پیروزی بود که رادیو نوید بخش آن و شادی بخش دل مردم بود و گزارشگران رادیویی با هنرمندی این صحنه ها را برای مردم منعکس می کردند. رادیو ها در انواع مختلف در دوران هشت سال دفاع مقدس در طول روز و شب روشن بود تا اخبار را بشنوند  و اخبار ساعت 14 رادیو را همه  گوش می کردند و از سوی دیگر رادیو در سنگرها هم روشن بود و رزمندگان از اخبار بخش های دیگر  و مناطق جنگی دیگ مطلع شده و از تلاش پشت جبهه مردم دلگرم شده و با اطمینان بیشتر برای حفظ نظام و انقلاب می کوشد.
 
رئيس ستاد مشترك نيروهای مسلح  تصریح کرد: رادیو احساس دوطرف را گزارش می کند، خبرنگاران و گزارشگرانی بودند که هم پای رزمندگان  شهید و جانباز شده و همین رسانه ای ها  بودند که در تشییع شرکت کردند و  رادیو فراگیرترین رسانه ای است که در همه جا حاضر بود و رادیو در دفاع مقدس منادی ایمان بود و صدا همراه همیشگی مردم بود و گذشته از نقش میانداری بین امام و جبهه و مردم  از موثرترین رسانه‌های موجود بود و هیچ یک از رسانه هی دیگر با همه اثرگذاری به پای رادیو نمی رسند.

سردار سرلشگر فيروزآبادی خاطر نشان کرد:اگر امروز در همایشی برای تجلیل از برنامه سازان دفاع مقدس هستیم باید بدانیم رادیو همچنان پویا در این نقش آفرینی  حضوری فعال دارد.  رادیو همچنان می تواند حماسه ساز بوده و در شرایطی که حق علیه باطل پیروز می‌شود رادیو با نقش آفرینی خود در تشکیل حکومت مهدوی با روشنگری و انتقال پیام اسلام و انقلاب نقش مؤثر خواهد  داشت.


انتهای پیام/

برچسب ها: مشترک ، نقش ، تیرو ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.