رئیس سازمان سینمایی گفت: من و همکارانم آمادگی لازم و کامل برای کمک به سینماگران هنر و تجربه جهت ساخت هر چه بهتر و بیشتر فیلم در این حوزه راداریم و از دوستان هنرمند حمایت های لازم را خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ بعد از ظهر یکشنبه نشست هم اندیشی فعالان سینمای هنر و تجربه با هدف گسترش و پیشبرد مقاصد و همگانی تر کردن این سینما در خانه هنرمندان برگزار شد.

در این نشست حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، امیرحسین علم الهدی دبیر شورای سیاست گزاری سینمای هنر و تجربه، شهرام مکری کارگردان، هوشنگ گلمکانی روزنامه نگار، سیف الله صمدیان فیلم بردار،جعفرصالحی مقدم و جمعی از کارگردانان و هنرمندان فعال در حوزه سینما هنر و تجربه حضور داشتند.

پس از تلاوت آیاتی از قران کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی امیر حسین علم الهدی ضمن خیر مقدم به تمام حضار و تکریم هفته ی دفاع مقدس  گفت: عاشقان و فعالان سینما هنر و تجربه سال ها انتظار چنین روزی را می کشیدند. روزی که ما آثارشان در سینماها اکران عمومی کنیم تا مخاطبان  را به وجد بیاورد. من هم به عنوان فردی که سالها است که در این حوزه فعالیت می کنم از این اتفاق بسیار مسرور هستم. متاسفانه تا به امروز به دلیل نداشتن بودجه ی کافی تبلیغات در خوری در این حوزه نکرده ایم اما همه ی ما می دانیم که مهمترین نیاز سینما هنر و تجربه توزیع و نمایش خوب است به همین دلیل تصمیم داریم که نشریه ای هفته ای و ماهیانه بسیار پربارتر و شکیل تر از قبل به سردبیری کیوان کثیریان به چاپ برسانیم.

وی ادامه داد: همچنین با مسولان تلویزیون مذاکرات جدی پیرامون اختصاص یک تایم 45 دقیقه ای در شبکه 2 و 4 یا نمایش جهت معرفی این سینما داشته ایم افزون بر این ها انجام تبلیغات در فضای شهر از دیگر برنامه های آینده ی ما است.

وی در ادامه افزود: برنامه ای یک ماهه در دستور کار ما قرار گرفته و قرار است آثار تولید شده در حوزه سینما هنر و تجربه در سانس هایی چرخشی در سینما آزادی ،خانه هنرمندان و چندین دانشگاه و کافی شاپ  به نمایش در آید.

دبیر شورای سیاست گزاری سینما هنر و تجربه اظهار داشت: هدف اصلی ما ایجاد انگیزه برای فیلم سازان و معرفی بیشتر سینما "هنر و تجربه" به مخاطبان است و اصلا برای پول پا به این میدان نگذاشته ایم تمام سالن هایی را نیز که قرار است این فیلم ها در آنها به نمایش در آیند به طور کامل کرایه کرده ایم که هیچ مشکلی پیش نیاید.

علم الهدی ادامه داد:برای موفقیت این سینما تلاش سینماگران و حمایت های همه جانبه ی مسولین با هم لازم است این سینما نیازمند سالنی مخصوص به خود با آرم سینما هنر و تجربه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در طول یک سال بتوانیم 15 درصد از مخاطبان سینما کشور را به خود جذب کنیم یعنی به موفقیت در این حوزه دست یافته ایم اهداف ما باید بلند مدت باشد و در کوتاه مدت به 100درصد آرمان هایمان نمی رسیم از منتقدان عزیز هم خواهش می کنم انتقادهای خود را بعد از سه ماه از این نشست ارائه کنند.

وی ادامه داد:‌ فیلم ها به فراخور مناسباتی در سه گروه A,B,C دسته بندی شده‌اند که به ترتیب 130، 70 تا 80 و40 تا 50 سانس در ماه نمایش خواهند داشت ضمن آن که ما می‌توانیم فیلم‌ها را در طولانی مدت روی پرده نگاه داریم و حتی بعضی از فیلم‌ها پس از ارزیابی می توانند در سه ماه دوم هم روی پرده باقی بمانند. ار آن جایی که ما معتقدیم فیلم‌های گروه هنر وتجربه در طولانی مدت می توانند مخاطب خودشان را جلب کنند.

علم الهدی همچنین در باره وضعیت تبلیغات فیلم‌های این گروه و سهم مالکان از فروش گیشه بیان کرد:‌طبق برآورد ما فیلم های گروه Aتا سقف 60 میلیون تومان ، فیلم های گروه B تا سقف 40 میلیون تومان و فیلم های گروه C تا سقف 20 میلیون تومان حمایت تبلیغاتی دریافت خواهند کرد. همچنین تمام سینماها به صورت یک ساله در اختیار ما است و صد درصد فروش فیلم از گیشه در اختیار مالکان فیلم ها قرار خواهد گرفت این درحالی است که در اکران های عادی تنها 37درصد از قیمت بلیط در اختیار مالک فیلم قرار میگیرد.

 
بعد از علم الهدی از حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمای کشور دعوت شد که با آمدن روی سن سخنان خود را به گوش حضار برساند.

ایوبی نیز با تبریک این اتفاق خجسته به اهالی سینما هنر و تجربه گفت: ایجاد چنین فضاهایی در واقع باز کردن راهی روشن برای جوانان علاقه مند به حوزه ی سینما است و علم الهدی با جمع آوری نخبگان و هنرمندان در کنار هم و استفاده از نظرات هردو گروه می تواند این سینما را به مراحل عالی برساند.

وی در ادامه افزود :من و همکارانم آمادگی لازم و کامل برای کمک به سینماگران هنر و تجربه جهت ساخت هر چه بهتر و بیشتر فیلم در این حوزه را داریم و از دوستان هنرمند حمایت های لازم را خواهیم کرد.

ایوبی با اشاره به بهتر شدن وضع کیفی و اقتصادی سینما نسبت به گذشته اظهار داشت: جادارد همه ی ما برای رساندن سینمای اصیل و نجیب خود به سر منزل مقصود تلاش کنیم و بدانیم که آثار تولید شده در سینمای ایران جزو افتخارات این کشور به حساب می آید و این تولیدات ارزش تقدیر دارند.

این مدیر سینمایی تصریح کرد: به آقایانی که نگران هستند فیلم های دفاع مقدس در جشنواره های خارجی دیده نمی شود، این اطمینان را می دهم که سینمای دفاع مقدس در سایه تجربه و هنر می تواند در جشنواره های خارجی به بهترین شکل ممکن دیده شود. به عنوان مثال اگر شهرام مکری فیلمی با نگاه ویژه و هنری خود درباره دفاع مقدس بسازد قطعا در خارج از کشور نمایش خواهد داده شد. بنابراین باید جریانی راه بیفتد تا ناگفته های دفاع مقدس از زوایای انسانی و بهشتی که در تاریخ معاصر ما وجود دارد در پرده سینما نقش ببنند.

وی گفت: به اعتقاد من سینمای دینی این نیست که تنها از المانهای دین در آن استفاده شده باشد بلکه سینمای دینی سینمای اخلاق گرایی و ترویج ارزش های انسانی و روابط سالم و خانوادگی است که اتفاقا وقتی نظرات مقام معظم رهبری را نیز می‌خواندم نظرشان دقیقا همین است. چرا یک سری می‌خواهند بگویند جو سینمای دینی، معنوی و دفاع مقدس تنها به چند نفر محدود است. همه سینمای ایران می‌تواند و باید سینمای دینی باشد اما ما باید بعضی روابطمان را اصلاح کنیم. نباید طوری رفتار کنیم که مردم از این روابط و عناوین فراری باشند.

ایوبی ادامه داد: همه سینماگران ایران می توانند و باید بتوانند سینمای دفاع مقدس را روایت کنند ولی این روایت باید به گونه ای باشد که مردم عمیقا بپذیرد در واقع روابطمان را با مردم باید اصلاح کنیم.

رییس سازمان سینمایی تعامل مدیران با سینماگران را لازمه کار دانست و بیان کرد: به نظر شما برای مدیریت کردن کدام یک بهتر است، اینکه مدیر از یک در وارد شود و همه هنرمندان فرار کنند یا اینکه همه سینماگران کنار هم جمع شوند و همراه با مدیران گفتگو کنند؟ الان مدیران فرهنگی رابطه شان با اهالی فرهنگ خوب است و هم شما ما را تحمل می‌کنید و هم مدیران اهالی فرهنگ را.

وی افزود: روابط بین مدیران و سینماگران برقرار شده و دوران جن و بسم الله هم تمام شده است.

ایوبی در پایان ضمن آرزوی خوشبختی برای مردم ایران زمین خاطرنشان کرد: امیدوارم سال دیگر نشست هم اندیشی فعالان سینما هنر و تجربه در ساختمان اختصاصی خودش صورت گیرد.

 

در پایان مراسم نیز شهرام مکری،جعفر صالحی مقدم،هوشنگ گلمکانی و سیف الله صمدیان که از اعضای سینما هنر و تجربه هستند به بحث و تبادل نظر پیرامون این سینما پرداختند.



انتهای پیام/


برچسب ها: سینما ، تجربه ، اکران ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
جالبه این اقای ایوبی اینجا سینمای دینی و دفاع مقدس رو مورد تفقد قرار میده، جای دیگه از عباس کیارستمی جانبداری میکنه!
چی به چیه کی به کیه!
آخرین اخبار