بهره‌مند در نشست خبری:

اولویت بندی مناطق در جذب اختصاصی قضات/ بیش از ۱۰ هزار نفر تاکنون برای شرکت در آزمون قضاوت ثبت نام کرده‌اند

مدیرکل جذب آزمون قوه قضائیه گفت: اداره کل جذب و آزمون قوه قضائیه به نحوی برنامه ریزی کرده است که همه داوطلبان شرکت کننده در مصاحبه‌های ورودی، محل خدمت خود را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران؛ "بهره‌مند" مدیرکل جذب و آزمون قوه قضائیه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز در معاونت انسانی قوه قضائیه برگزار شد، درباره نحوه برگزاری آزمون قضاوت اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ دستگاه قضایی ایران آزمون سال ۹۳ متناسب با پست‌های بلاتصدی قضایی اعلام ظرفیت کرده است.  
 
وی ادامه داد: براین اساس داوطلبان در زمان ثبت نام می‌توانند محل خدمت خود را در سه اولویت انتخاب کنند و این در حالی است که در جذب اختصاصی تعیین اولویت‌های مناطق خدمت برای اولین بار اتفاق می‌افتد.  
 
مدیرکل جذب و آزمون قوه قضائیه افزود: اداره کل جذب و آزمون به نحوی برنامه ریزی کرده که همه داوطلبان شرکت کننده در مصاحبه‌های ورودی، محل خدمت خود را انتخاب کنند و در نوبت دوم جذب اختصاصی(آبانماه سال جاری) نیز این امکان بررسی می‌شود که با‌‌ همان روش، داوطلبان بتوانند هنگام ثبت نام سه اولویت استانی را برای محل خدمت خود انتخاب کنند.  
 
وی با اشاره به آزمون جذب عمومی قضاوت سال گذشته، تصریح کرد: در آزمون سال گذشته در مجموع ۲۵ هزار و ۴۸۹ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۱۲۴ نفر مرد و ۹۳۶۵ نفر زن هستند و از نظر نوع تحصیلات ۲۴ هزار و ۷۰۵ نفر دانشگاهی و ۷۸۴ نفر حوزوی بوده‌اند.  
 
بهره‌مند ادامه داد: از بین ۲۲ هزار و ۱۱۴ نفر شرکت کننده در آزمون تستی، تعداد ۹۴ نفر داوطلب دانشگاهی و ۴۵ نفر داوطلب حوزوی که حداقل ۷۰ درصد نمره تراز را کسب کرده بودند، از آزمون تشریحی معاف و مستقیما به مصاحبه علمی دعوت شدند.  
 
مدیرکل جذب آزمون قوه قضائیه تصریح کرد: همچنین تعداد ۳۴۶۳ نفر از شرکت کنندگان که حداقل ۵۰ درصد نمره کل تراز را کسب کرده‌اند، به مرحله آزمون تشریحی دعوت شده‌اند که از این تعداد ۳۰۲۴ نفر دانشگاهی (تا رتبه ۳۱۱۶) و ۴۳۹ نفر حوزوی (تا رتبه ۴۸۴) بودند.  
 
وی افزود: از مجموع قبول شدگان آزمون تستی و تشریحی، ۱۱۲۰ نفر به مصاحبه علمی دعوت شده‌اند که از این تعداد ۷۳۰ نفر موفق به کسب نمره قبولی شده‌اند.  
 
بهره‌مند درباره جذب اختصاصی قضات در سال جاری بیان کرد: در راستای جذب اختصاصی نخبگان از میان داوطلبان تصدی منصب قضا، اشخاصی که مشمول آئین نامه جذب، گزینش و استخدام داوطلبان تصدی منصب قضا مصوب ۹۲. ۲. ۲ می‌شود، در ۶ ماه نخست امسال ۱۱۱۴ نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند.  
 
وی تصریح کرد: از این افراد تعداد ۵۶۹ نفر دانشگاهی و ۴۴۵ نفر حوزوی به مصاحبه علمی دعوت شده‌اند که از این تعداد ۲۹۸ نفر(شامل ۲۰۹ نفر دانشگاهی و ۸۹ نفر حوزوی) و برای طی مراحل گزینش، معرفی شده‌اند.  
 
مدیرکل جذب آزمون قوه قضائیه گفت: برنامه ریزی برای مناطق محروم هنوز قطعی نشده است، اما ما درصددیم که تا تصویب برنامه‌ای خاص آزمونی در آن مناطق ترتیب دهیم.  
 
وی با بیان اینکه جذب قضات در حوزه عمومی هر ساله برگزار می‌شود، تصریح کرد: آزمون عمومی در تاریخ ۲۳ آبان سال جاری به صورت تستی با همکاری سازمان سنجش برگزار می‌شود و تمدید آن در برنامه ما وجود ندارد.  
 
مدیرکل جذب آزمون قوه قضائیه گفت: در جذب عمومی امسال بحث سهمیه بندی مطرح است که طی آن ۶۴ دادیار زن و ۳۴۸ دادیار مرد و ۴۱ دادیار علی البدل وقت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل جذب آزمون قوه قضائیه با اشاره به ظرفیت جذب عمومی سال جاری، اظهار داشت: ظرفیت جذب عمومی امسال با توجه به اولویت پست‌های خالی در استان اردبیل بیشترین جذب بانوان ۵ نفر است و در استان مازندران ۶۲ نفر مرد خواهد بود.  
 
وی ادامه داد: در استان آذربایجان شرقی ۹ نفر دادیار مرد و ۵ نفر دادرس علی البدل وقت، در استان آذربایجان غربی ۲۰ نفر دادیار مرد، ۶ نفر دادرس علی البدل وقت در آزمون ورودی سال ۹۳ به دستگاه قضایی وورد پیدا می‌کنند.  
 
بهره‌مند ادامه داد: در استان اردبیل ۵ نفر دادیار زن و ۴ نفر دادرس علی البدل وقت مرد، در استان اصفهان ۷ نفر دادیار مرد و در استان ایلام ۴ نفر دادیار زن و ۱۴ نفر دادیار مرد در آزمون عمومی سال ۹۳ به دستگاه قضایی ورود پیدا می‌کنند.  
 
مدیرکل جذب آزمون قوه قضائیه تصریح کرد: در استان بوشهر ۴ نفر دادیار زن و ۹ نفر دادیار مرد، در استان چهارمحال و بختیاری ۳ نفر دادیار مرد و یک نفر دادرس علی البدل وقت، در استان خراسان جنوبی ۴ نفر دادیار زن و ۵ نفر دادیار مرد و یک نفر دادرس علی البدل وقت پس از آزمون عمومی سال ۹۳ به دستگاه قضایی ورود پیدا می‌کنند.  
 
وی افزود: در استان خراسان رضوی ۲۳ نفر دادیار مرد و در استان خراسان شمالی ۴ نفر دادیار زن، در استان خوزستان ۴۳ نفر دادیار مرد و ۱ نفر دادرس علی البدل وقت پس از آزمون عمومی سال ۹۳ به دستگاه قضایی ورود پیدا می‌کنند.  
 
بهره‌مند تصریح کرد: در استان زنجان سه نفر دادیار زن و ۵ نفر دادیار مرد و ۲ نفر دادرس علی البدل وقت، در استان سمنان ۴ نفر دادیار زن، در استان سیستان و بلوچستان ۴ نفر دادیار زن و ۲۹ نفر دادیار مرد پس از آزمون عمومی سال ۹۳ به دستگاه قضایی ورود پیدا می‌کنند.  
 
مدیرکل جذب آزمون قوه قضائیه تصریح کرد: در استان فارس ۳۵ نفر دادیار مرد و ۷ نفر دادرس علی البدل وقت و در استان کردستان ۴ نفر دادیار زن و ۴ نفر دادیار مرد، در استان کرمان ۲۱ نفر دادیار مرد و در استان کرمانشاه ۵ نفر دادیار مرد و ۳ نفر دادرس علی البدل وقت پس از آزمون عمومی سال ۹۳ به دستگاه قضایی ورود پیدا می‌کند.  
 
در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴ نفر دادیار زن و ۵ نفر دادیار مرد، در استان گلستان ۴ نفر دادیار زن و ۸ نفر دادیار مرد و یک نفر دادرس علی البدل وقت و در استان گیلان ۴ نفر دادیار زن و ۸ نفر دادیار مرد و یک نفر دادرس علی البدل وقت پس از آزمون عمومی امسال به دستگاه قضایی ورود پیدا می‌کنند.  
 
مدیرکل جذب آزمون قوه قضائیه ادامه داد: در استان لرستان ۴ نفر دادیار زن، ۶ نفر دادیار مرد، ۴ نفر دادرس علی البدل وقت، در استان مازندران ۶۲ نفر دادیار مرد، در استان مرکزی ۴ نفر دادیار زن و ۷ نفر دادیار مرد، در استان هرمزگان ۴ نفر دادیار زن و ۱۱ نفر دادیار مرد و در استان همدان ۴ نفر دادیار زن و ۵ نفر دادیار مرد و ۳ نفر دادرس علی البدل وقت و در استان یزد ۴ نفر دادیار مرد، در آزمون عمومی سال ۹۳ به دستگاه قضایی ورود پیدا می‌کنند.  
 
بهره‌مند افزود: ظرفیت جذب عمومی امسال با توجه به اولویت پست‌های خالی بوده است، بنابراین استانهای البرز، تهران، قزوین، قم دادیار و دادرس علی البدل نیاز به جذب عمومی ندارند.  
 
مدیرکل جذب آزمون قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: استان‌های مازندران و اردبیل بیشترین ظرفیت جذب عمومی را دارند و در مجموع بعد از مراحل نهایی گزینش ۶۴ دادیار زن و ۳۴۸ دادیار مرد و ۴۱ دادرس علی البدل وقت پس از آزمون عمومی امسال به دستگاه قضایی ورود پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مدیر ، کل ، جذب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار