مديرعامل گروه خودروسازی سايپا:

سایپا 13 محصول جدید تولید می‌کند / طراحی پلت‌فرم جديد SP100

مديرعامل گروه خودروسازی سايپا برنامه توليد را بر اساس برند داخلی اعلام کرد و گفت: 60 تا 70 درصد محصولات با برند سايپا توليد خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سايپا نيوز، سعيد مدني افزود: بقيه محصولات نيز با همکاري شرکاي جديد خارجي و بر اساس فرهنگ همکاري هاي متقابل توليد و عرضه خواهد شد که با وجود کمبود نقدينگي، اين تنوع در تاريخ خودروسازي بي سابقه است.

مدني با اشاره به توليد 13 محصول جديد در سال آينده در گروه سايپا گفت: نقشه راه گروه سايپا، افزايش محصول و ايجاد تنوع است و در حال طراحي پلت فرم جديد SP100 هستيم و اين تنها پلتفرمي است که با مشارکت مهندسان ايراني در حال ساخت است.

وي اعلام کرد: علاوه بر اين خودرو سراتو به توليد انبوه رسيده است و از هفته آينده پيش فروش خواهد شد.

مدني توليد يک محصول جديد از چين را که همکار شرکت فيات ايتالياست از محصولات جديد گروه سايپا دانست و گفت: توليد خودرو تيبا 2 نيز آغاز شده و توليد پلتفرم ايکس 100 کاهش وبه جاي آن توليد تيبا افزايش خواهد يافت.

مدير عامل گروه خودروسازي سايپا با اشاره به وضع خوب شرکت سايپا در صادرات محصول گفت: سايپا جز بهترين شرکت هاي صادراتي است و در شش ماهه اول امسال 88 درصد کل صادرات خودرو کشور متعلق به سايپا بوده است و تا آخر سال 32 هزار خودرو صادر خواهيم کرد که در رفع نياز ارزي بسيار مناسب است.

مدني افزود: در سال هاي 90 و 91 با وجود شرايطي خاص و ايجاد 4 شوک افزايش قيمت ارز، افزايش مشکلات شرايط گشايش اعتبار، ، تحريک مردم به نخريدن خودرو و افزايش تحريم هاي بين المللي، خوشبختانه توانستيم با تلاش و همت همه همکاران، با وجود کمبود نقدينگي، شرکت را به روال عادي برگردانيم.

مدير عامل گروه خودروسازي سايپا افزود: سه اصل اساسي توليد، توسعه محصول و صادرات را در اولويت قرار داديم و نتايج خوبي را هم به دست آورديم و امسال 35 درصد افزايش توليد داريم وتوليد را بازهم افزايش خواهيم داد.

مدني خاطرنشان کرد: پارسال وضع توليد خوب بود اما تحريم ها باعث ايجاد اشکال در روند کاري شد و با توسعه محصول بر اساس برند داخلي سعي در برطرف کردن مشکلات داريم.

وي در باره راهبردهاي کيفي محصولات گفت: سند راهبردي کيفت تدوين و به وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران ارائه شده و شاخص کيفي محصولات در گروه سايپا در حال بهبود و رضايت مشتريان در حال برآورده شدن است و براي افزايش کرامت مشتريان برنامه هاي فرهنگي را در دستور کار قرار داده ايم.

مدني درباره منابع انساني گروه سايپا خاطر نشان کرد: بر خلاف شرکت هاي خارجي که در بروز مشکلات مالي اولين برنامه تعديل نيروها را در دستور کار قرار مي دهند، تلاش کرديم در وضع بحراني ايجاد شده، هيچ نيرويي را تعديل نکنيم و به طور کلي 3 هزار نفر را بازنشسته کرده ايم.

همچنين براي اولين بارطرح بازنشستگي سخت و زيان آور را در سايپا اجرا کرده ايم و به همين دليل فشار نقدينگي به ما وارد شده البته در آينده وضعيت بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سایپا ، تولید ، پلت فرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار