فاضلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پهنای باند در اختیار برخی بیمارستان‌ها قرار گرفت

قائم مقام سازمان فضایی کشور گفت: جهت ارائه و درمان بیماران از طریق ارتباط ماهواره‌ای سلامت از راه دور، پهنای باند در اختیار برخی بیمارستان‌ها قرار گرفت.

حمید فاضلی‌ قائم مقام سازمان فضایی کشور در گفتگو خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در رابطه با برقراری ارتباط ماهواره جهت درمان و معالجه بیماران از راه دور باید بگویم که فعالیت‌های مقدماتی با همکاری بیمارستان مسیح دانشوری طی چند سال اخیر آغاز شده و پهنای باند در اختیار این بیمارستان‌ها قرار گرفته است. 

وی افزود: بیمارستان مسیح دانشوری یک بیمارستان فوق تخصصی در زمینه سیستم تنفسی است که با دو بیمارستان دیگر در کشور ارتباط ماهواره‌ایی ایجاد کرده است و پزشکان از این بیمارستان با دو بیمارستان دیگر در خارج از تهران بیماران را معالجه و نتایج معالجات را دریافت و اعلام می‌کنند. 

فاضلی تصریح کرد: این طرح به عنوان یک نمونه و پایلوت است که ما در سازمان فضایی آمادگی ارائه پهنای باند برای بیمارستان‌ها را داریم. 

وی خاطرنشان کرد: دستگاههای همچون وزارت بهداشت و هلال احمر لازم است در این زمینه ورود پیدا کنند و حتی زیر ساختهای این طرح نیز باید اجرایی شود چنانچه سازمان فضایی می‌تواند پهنای باند را بر روی ماهواره‌های مخابراتی فراهم کند. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار