مشهد؛

شیر گران نمی‌شود/تولید روزانه 2200 تن شیر خام در خراسان رضوی

مدیرعامل کارخانجات لبنی خراسان رضوی با بیان اینکه شیر گران نمی‌شود، گفت: روزانه 2 هزار و 200 تن شیر خام در این استان تولید می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،حمید فرزانه با بیان اینکه قیمت شیر افزایش پیدا نمی‌کند، اظهار کرد: از ابتدای تیرماه مجوز افزایش 15 درصدی شیر خام صادر شد که کماکان قیمت شیر به همان صورت بوده و پس از آن افزایش نداشته و ندارد.

وی افزود: در چهار ماهه پایان سال 92 یارانه دامداران به آنان پرداخت نشد و همین عامل مهمی در افزایش قیمت شیر و لبنیات بود، در حال حاضر 69 درصد از یارانه چهار ماهه سال گذشته دامداران پرداخت شده و 31 درصد آن نیز تا 10 روز آینده پس از ارائه مدارک لازمه از سوی کارخانه‌ها به سازمان صنعت و معدن، پرداخت می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه کارخانجات لبنی خراسان رضوی تأکید کرد: طبق مکاتباتی که با ستاد هدفمندی یارانه‌ها داشته‌ایم، قرار بوده برای سه ماهه نخست امسال نیز یارانه دامداران پرداخت شود که البته هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

فرزانه عنوان کرد: البته بنابر این ست که فقط برای سه ماهه نخست سال 93 یارانه دامداران پرداخت شود و علت هم این بوده که از ابتدای تیر ماه افزایش قیمت شیر مصوب شده و پیش از آن شاهد وضعیت نامشخص در قیمت شیر بوده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه شیر گران نمی‌شود، متذکر شد: روزانه در استان خراسان رضوی 2 هزار و 200 تن شیر خام تولید می‌شود که از این میزان حدود هزار و 400 تا هزار و 500 تن توسط کارخانجات لبنی و مابقی آن توسط واحدهای تولیدی زیرزمینی که اغلب مجوز نداشته و غیرقانونی است، تولید می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه کارخانجات لبنی خراسان رضوی یادآور شد: اداره نظارت بر واحدهای غذایی متأسفانه نظارت صحیحی بر اینگونه واحدها و کارگاه‌های زیرزمینی ندارد در حالی‌که واحدهای تولیدی لبنیات غیرمجاز باید پلمب شود.

فرزانه در پایان عنوان داشت: اینگونه واحدها نه مالیاتی پرداخت کرده و شیر ارزان‌تری به مردم ارائه می‌دهند در حالی‌که در تولید آنان موارد استاندارد و بهداشتی رعایت نمی‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: مشهد ، شیر ، لبنیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.