قایق‌های کره شمالی و کره جنوبی همدیگر را هدف قرار دادند

قایق های گشتی نیروی دریایی کره شمالی و کره جنوبی به طرف هم تیراندازی کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، سئول اعلام کرده است قایق های گشتی نیروی دریایی کره شمالی و کره جنوبی به طرف هم تیراندازی کردند.

 یک  مقام وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد یک فروند کشتی نیروی دریایی این کشور روز سه شنبه به طرف یک قایق گشتی کره شمالی که از مرز دریایی مورد مناقشه دو کره در ساحل غربی شبه جزیره کره عبور کرده بود چند تیر هشدار شلیک کرد و کشتی کره شمالی نیز پیش از بازگشت به عقب چند تیر شلیک کرد.

این مقام کره جنوبی در مصاحبه با رویترز افزود طرف کره جنوبی تلفاتی نداد و هیچکدام از تیرهایی که دو طرف شلیک کردند به طرف کشتی و قایق طرف مقابل شلیک نشد.

این تیراندازی متقابل نخستین بخش از مجادله بین دو کره نزدیک جزیره یئونپیونگ به شمار می رود که سال 2010 هدف گلوله کره شمالی قرار گرفت و براثر آن چهار نفر ازجمله دو غیر نظامی کشته شدند.

منطقه نزدیک یئونپیونگ در گذشته نیز عرصه درگیری ها بین کره شمالی و کره جنوبی بوده است که براثر آن دهها ملوان از هر دو طرف کشته شده اند. قایق های کره شمالی اغلب از خط مرزی در این منطقه عبور می کنند زیرا پیونگ یانگ این مرز را به رسمیت نمی شناسد.

این بن بست بین دو کره پس از سفر غیر منتظره اخیر بلندپایه ترین هیئت کره شمالی به کره جنوبی بوجود آمده است. این هیئت بلندپایه کره شمالی که متشکل از دستیار نظامی ارشد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بود هفته گذشته به کره جنوبی سفر و با مقامات این کشور دیدار کرد.

کره شمالی و کره جنوبی در این مذاکرات توافق کردند گفتگو درباره بهبود روابط دو کشور را که از ماه فوریه با بن بست روبرو بوده است ازسر بگیرند.

یک کشتی نیروی دریایی کره جنوبی سال 2010 در این منطقه در حال گشت زنی بود که هدف یک فروند اژدر قرار گرفت و غرق شد. در این حادثه 46 نفر از ملوانان این کشتی کره جنوبی کشته شدند. کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی عامل این حمله بوده است اما پیونگ یانگ هرگونه مداخله در این حمله را تکذیب کرد.

این حمله باعث شد کره جنوبی هر گونه رابطه سیاسی و مبادلات تجاری با کره شمالی را به غیر از منطقه صنعتی مشترک دو کره در شهر کائسونگ کره شمالی که شرکت های کره جنوبی در آنجا فعالیت دارند ، متوقف کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار