عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد

طرح ضربتی کمیسیون بهداشت و درمان در برخورد با تبلیغات ماهواره‌ای محصولات آسیب رسان/مجازات مالی و حبس برای متخلفان

رستمیان گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در تلاش است با بازبینی قوانین برخورد با تبلیغات ماهواره‌ای و رفع خلا‌های موجود زمینه فعالیت غیر مجاز در این حیطه را کاهش دهد.

عبدالرحمان رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در تلاش است با بازبینی قوانین برخورد با تبلیغات ماهواره‌ای و رفع خلا‌های موجود زمینه فعالیت غیر مجاز در این حیطه را کاهش دهد. 

وی گفت: امروزه از زمان وجود قوانین برای برخورد با تبلیغات ماهواره‌ای بیش از ۱۰ سالی می‌گذرد لذا در طرح مقابله با تبلیغات ماهواره‌ای علاوه بر به روز شدن قوانین، نحوه برخورد با متخلفان مورد بازبینی قرار گرفته است. 

وی تصریح کرد: زمانی که کالا یا دارویی در ماهواره تبلیغ می‌شود برای دسترسی مردم به این محصولات شماره تلفن‌هایی در اختیار افراد قرار داده شده تا کالا‌ها به فروش برسد بر این اساس می‌توان با ردیابی شماره تلفن‌ها شرکت‌های مورد نظر را شناسایی کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه امروزه محل فروش بسیاری از تبلیغاتی که در ماهواره‌ها صورت می‌گیرد در ایران است لذا در طرح مذکور تلاش داریم تا با تبلیغ‌کنندگان محصولات غیراستاندارد یا فاقد مجوز برخورد کنیم. 

وی با بیان اینکه در این طرح در صدد جلوگیری از فروش کالا‌ها و داروهای آسیب‌رسان از طریق شبکه‌های ماهواری‌ای هستیم و با متخلفان نیز برخوردهای جدی خواهیم کرد، خاطر نشان کرد: در طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب رسان به سلامت در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای علاوه بر درنظر گرفتن جرایم مالی برای متخلفان، محکومیت‌های دیگری از جمله حبس در نظر گرفته شده که قرار است این بخش از طرح در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی واقع شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار