وزیر ورزش عراق:نتایج ایران در بازی‌های آسیایی حیرت انگیز است

وزیر ورزش عراق اظهار امیدواری کرد تا این کشور از تجربیات ورزش ایران استفاده کند تا عراق هم در جمع تیم‌های برتر آسیا قرار بگیرد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ به راحتی فارسی حرف می‌زند و احتیاجی به مترجم ندارد. شوخ طبع است و به تازگی این پست را در اختیار گرفته و نتایج ورزشکاران ایرانی در بازی‌های آسیایی او را حیرت زده کرده است. عبدالحسین عبطان وزیر ورزش و جوانان عراق امیدوار است با استفاده از تجربیات ورزشی ایران ، عراق هم بتواند در ورزش آسیا در جایگاهی بهتر قرار بگیرد.

در ادامه گفت و گو کوتاه این مرکز را با عبطان می‌خوانید.

 *پرواز خوبی داشتید؟
(با خنده) بسیار عالی بود. اگر وسایلمان را هم زودتر بدهند هیچ مشکلی وجود ندارد.

*پس در این فاصله به چند سوال ما پاسخ دهید.
من آماده هستم به شرط اینکه سوال‌های سخت نپرسید.

*از نتایج کشورتان در بازیهای آسیایی راضی بودید؟
ما بعد از 20 سال توانستیم یک مدال طلا بدست بیاوریم هر چند که در بین تیم‌های برتر آسیا قرار نداریم. ورزش در عراق ثبات خوبی ندارد و ما به زمان احتیج داریم تا بتوانیم جایگاه واقعی خود را بدست بیاوریم.

*مدال طلایتان هم با حاشیه‌های زیادی همراه بود!
(با خنده) بله! همین طور است. در دو 800 متر ما اعتراض کردیم و ورزشکار ما که چهارم شده بود بعد از رسیدگی به شکایتمان توانست به مدال طلا برسد.

*این بازی‌ها را از نزدیک دیدید؟
من 2 ، 3 روز بیشتر آنجا نبودم.

 * از نتیجه کاروان ورزش ایران خبر دارید؟
می‌دانم که در بین تیم‌های برتر آسیا قرار دارید.

* ایران 21 مدال طلا بدست آورد و در جایگاه پنجم آسیا قرار گرفت.
( با تعجب) واقعا نتیجه خوبی گرفتید. در بین کشورهای منطقه شما بهترین هستید و یکی از تیم ها برتر آسیا. من می‌دانم که شما که در رشته کشتی مدال‌های بسیاری گرفتید.

*چه اهدفی از سفر به ایران دارید؟
ما می‌توانیم تفاهم نامه‌های دوجانبه داشته باشیم. استفاده از توان ورزشی ایران به ورزش عراق کمک خواهد کرد. ضمن اینکه قرار است از چند مجموعه ورزشی بازدید کنم.

*شما خودتان ورزشی هستید؟
(با خنده) من قهرمان نیستم و به تازگی این پست را پذیرفتم. ما به زمان احتیاج داریم تا ورزش عراق را از رکود خارج کنیم. متاسفانه ورزش در عراق ثبات ندارد.

* به چه ورزشی بیشتر علاقه دارید؟
بسکتبال.

*نتیجه تیم فوتبال امید عراق در اینچئون راضی کننده بود؟
بله این تیم با مشکلات فراوان توانست در جایگاه سوم آسیا بایستد و به مدال برنز دست پیدا کند.شاید یک روز ایران و عراق فینال بازی‌های آسیایی را برگزار کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزارت ، ورزش ، عراق ، بازی ، آسیایی ، عبطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار